Spring naar bijdragen

Start probleem met diesel


Caspar
 Share

Recommended Posts

Nieuw op het forum. Bedankt voor de kans om het forum een keer te mogen gebruiken!

Al sinds 2004 een zeer tevreden Cherokee 2,8 CRD gebruiker. 108.000 Km stand. Nooit een probleem met de auto gehad. Normaal garage onderhoud.

Hoop dat er iemand is, die oplossing voor mijn diesel startprobleem weet.

Na het starten slaat de motor vrijwel altijd direct af. Ook na veelvuldig starten niet meer aan de praat te krijgen. Wegenwacht bracht oplossing met spuitbus starthulp in luchtfilter. Voorbode was zo nu en dan afslaan bij gas terugnemen (bocht, stoplicht), danwel toerental zakte heel even beneden de 800.

Garage heeft inmiddels brandstoffilter en alle rubber slangen rond het filter vervangen. Het startprobleem is helaas nog niet weg. 

Het komt ook voor dat na een stuk gereden te hebben de motor bij gas loslaten de motor afslaat. Gelukkig bij warme motor slaat hij direct aan bij herstart.

Wie heeft een idee waar er lucht in het brandstifsysteem naar binnen kan komen?

Ben inmiddels wel handig geworden om het afslaan te voorkomen. Direct na het starten voorzichtig gas geven. Dan een minuutje op 2000 / 2500. Afslaan gebeurd dan niet meer. En ...heb ook zo'n wonder busje starthulp....Werkt super. Maar toch graag een oplossing voor dit startprobleem.

bewerkt door Caspar
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goede wagens die KJ diesels :thumbsup: Jouwe is net ingereden met die KM-stand.

Er zit op de behuizing van het filter een pompje. Die kun je uitdraaien en dan diesel gaan pompen het blok in. Ik kan me herinneren dat er wat problemen konden zijn met de behuizing van de dieselfilter. Ook was er jaren terug, denk rond 2004, een terugroepactie voor de brandstofleidingen van de 2003 Cherokee CRD van mijn pa. Misschien de moeite om dat even na te vragen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Masis, bedankt voor input!

Bedoel je dat je het pompje op het filter kunt gebruiken als de motor niet wil starten? Dit i,p,v het spuitbusje starthulp?

Het mogelijke probleem met de behuizing van het filter: neem aan dat de behuizing op lekkage alleen gecontroleerd kan worden, na volledige demontage? Daarna b.v een vacuumtest op de werkbank ? 

Brandstofleiding recall ben ik in ieder geval nooit voor opgeroepen, Vraag ik na.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...