Freek Van Cauwenberghe Geplaatst April 29, 2016 Rapporteren Share Geplaatst April 29, 2016 hallo! ik sta op het punt m'n eerste wrangler te kopen, en daarom wil ik bij de "kenners" even polsen waar ik precies moet op letten als ik volgende week de wagen ga bekijken. het is een 4.0 uit '89 met slechts 46.000km op de teller. hebben deze gekende problemen? alvast bedankt! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rene83 Geplaatst April 29, 2016 Rapporteren Share Geplaatst April 29, 2016 in '89 waren er nog geen 4 liters, alleen 4.2 carburateur en de 2.5. De 4.2 heeft (dacht ik) 121 pk, de 4 liter HO 185, toch wel een groot verschil. Kijk verder even in het topic met aankoop tips, daar staat alles wel beschreven. Succes met je zoektocht! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Freek Van Cauwenberghe Geplaatst April 29, 2016 Auteur Rapporteren Share Geplaatst April 29, 2016 zeker van? op wikipedia staat dat ze de 4L in '87 voor het eerst in productiewagens hebben gemonteerd... The 242 cu in (4 L) engine was developed by AMC in just 26 months using many off the shelf components while featuring, among others, additional strength, improved combustion chamber, port setup, and cam profile.[12] The total weight of the new engine was 483 pounds (219.1 kg), only one pound more than the 258 six despite its heavier components and parts.[12] For example, the cast aluminum valve cover featured 15 bolts, the industry's most, to achieve a positive seal.[12] The new engine, which was introduced in 1986 for the 1987 model year, was a further evolution of AMC's 258 six.[13] It had a 3.875 in (98.4 mm) bore and a 3.414 in (86.7 mm) stroke giving it a displacement of 241.6 cu in (3,959 cc).[14] Connecting rod length was 6.125" - similar to the discontinued 199 which was phased out in 1970. The 4.0 is one of AMC's best-known engines.[15] It was one of four AMC engines kept in production when Chrysler bought AMC in 1987. Chrysler engineers continued to refine the engine to reduce noise, vibration, and harshness. The last in the line of the AMC inline sixes, the 4.0 is regarded as one of the best Chrysler 4x4 off-road engines.[16] A Motor Trend long-term test of a 1997 Cherokee XJ noted "this long-lived OHV powerplant has a reputation for getting people where they need to go" as well as "much love expressed by owners for the torquey 4.0-liter/190-horsepower inline six."[17] The engine is known for longevity, and can sometimes go more than 300,000 miles (482,803 km) without rebuilding.[18][19] There are many aftermarket parts available.[20] Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
EJG Geplaatst April 29, 2016 Rapporteren Share Geplaatst April 29, 2016 Wiki faalt dus soms. :-) Is het de auto op de foto ? 46.000 KM ? Ken je het gezegde, als iets te mooi is...... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Freek Van Cauwenberghe Geplaatst April 29, 2016 Auteur Rapporteren Share Geplaatst April 29, 2016 ja, dat dacht ik dus ook :-) wagen zou roestvrij zijn! maar het kan he, dat het een juweeltje is dat altijd id garage is blijven staan... ook al lijkt me dat mss wel wat onwaarschijnlijk :-) is idd de wagen op de foto! wikipedia is uiteraard amerikaans, dus kan het zijn dat het amerikaans model van jeep wel al een 4L had in 89? of zijn er nooit aparte europese modellen gemaakt? waar staat er betrouwbare informatie over de verschillende modellen? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Freek Van Cauwenberghe Geplaatst April 29, 2016 Auteur Rapporteren Share Geplaatst April 29, 2016 ok, never mind, op wikipedia staat een lijstje, en daarin staat wel degelijk dat de 4.0L slechts in 91 in productie gegaan is... hm... de eigenaar even aan de tand voelen!! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
steven Geplaatst April 29, 2016 Rapporteren Share Geplaatst April 29, 2016 de motor op de foto is wel degelijk een 4.0L kan ook zijn dat hij deze achteraf heeft (laten) inbouwen. Een 4.0 L is wel de betere keuze (tov een 4.2) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Freek Van Cauwenberghe Geplaatst April 29, 2016 Auteur Rapporteren Share Geplaatst April 29, 2016 ik denk dat dat het meest waarschijnlijk is... dat, of hij heeft zich vergist van jaartal :-) maar als de motor vervangen is, is het ook wel mogelijk dat de transmissie/ overbrenging nog origineel is en er dus veel meer km's heeft opzitten.. hm... toch maar eerst eens goed uitpluizen en een dekentje en zaklamp meenemen om eronder te gaan liggen :-) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
steven Geplaatst April 29, 2016 Rapporteren Share Geplaatst April 29, 2016 normaal zou er een AX 15 moeten achter hangen. De oudere yjs hadden een peugeot bak die niet echt goed was... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Freek Van Cauwenberghe Geplaatst April 29, 2016 Auteur Rapporteren Share Geplaatst April 29, 2016 yep, net meer uitleg gehad, de 5-bak is mee verhuisd! maar dan is de kilomterstand dus ofwel netjes teruggezet na een volledige revisie, of is die gewoon op 0 gezet als de motoren geswitched zijn maar zonder revisie... :/ zal ik dus maar niet op af gaan! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
steven Geplaatst April 29, 2016 Rapporteren Share Geplaatst April 29, 2016 je mag je niet blindstaren op de km stand. Als de conversie van 4,2 naar 4.0 goed gedaan is dan vindt ik dat een plus punt. De algemene staat van de auto zegt ook veel... Ik zag dat er halve stalen deuren bij zitten.... Dit is bij jeepers een gewild (en duur) accessoire Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Freek Van Cauwenberghe Geplaatst April 29, 2016 Auteur Rapporteren Share Geplaatst April 29, 2016 ja, en een hardtop en bikinitop, hij ziet er visueel heel goed uit! en als hij ook nog roestvrij is zoals de eigenaar zegt... nuja, probleem is dat hij ingeschreven staat als oldtimer en dat je daarom in belgie dus daarnaast ook nog een "gewone" auto moet hebben voor woon-werk verkeer... en die heb ik dus niet... heb ondertussen al een andere op het oog, een 2.5 van 1990, met lpg en ingeschreven als lichte vrachtauto (dan betaal je in belgie haast niks van taks) the search continues! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
steven Geplaatst April 29, 2016 Rapporteren Share Geplaatst April 29, 2016 vraag of hij zijn gelijkvormigheidsattest nog heeft zodat je deze terug als lichtevracht kunt inschrijven. Tax is iets van 125€ dacht ik. Ik zou voor de 4.0 L gaan. Of maak een testrit met een 4 en een 6 cilinder zodat je tot dezelfde conclusie komt :-) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Freek Van Cauwenberghe Geplaatst April 29, 2016 Auteur Rapporteren Share Geplaatst April 29, 2016 ben je van belgie? homologatie naar lichtevracht kan blijkbaar alleen via de invoerder en is naar het schijnt niet zo goedkoop, al lijkt me dat gewoon een formaliteit... ja ik neig ook naar die 4L maar wil niet met een hele hoop onverwachte ellende zitten! ik zoek eens deftig uit wat er nodig is om 'm naar lichte vracht te krijgen... thx! ik speur nog een paar forums af Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.