Spring naar bijdragen

Freek Van Cauwenberghe

Forum member
  • Aantal bijdragen

    9
  • Geregistreerd

  • Laatst bezocht

Waardering in de gemeenschap

0 Neutral

Recente profielbezoeken

Het blok recente bezoekers is uitgeschakeld en wordt niet getoond aan andere gebruikers.

Inschakelen
  1. Freek Van Cauwenberghe

    1992 YJ 4.0L gezocht!

    hi! ik kocht onlangs een '92 YJ wrangler (2.5L) maar dat ding gaat me te traag... heeft er iemand een 4.0L blokje op overschot? mag werk aan zijn, wordt toch overhaald... graag een seintje! nr1freak@hotmail.com
  2. Freek Van Cauwenberghe

    binnenkort m'n eerste wrangler

    ben je van belgie? homologatie naar lichtevracht kan blijkbaar alleen via de invoerder en is naar het schijnt niet zo goedkoop, al lijkt me dat gewoon een formaliteit... ja ik neig ook naar die 4L maar wil niet met een hele hoop onverwachte ellende zitten! ik zoek eens deftig uit wat er nodig is om 'm naar lichte vracht te krijgen... thx! ik speur nog een paar forums af
  3. Freek Van Cauwenberghe

    binnenkort m'n eerste wrangler

    ja, en een hardtop en bikinitop, hij ziet er visueel heel goed uit! en als hij ook nog roestvrij is zoals de eigenaar zegt... nuja, probleem is dat hij ingeschreven staat als oldtimer en dat je daarom in belgie dus daarnaast ook nog een "gewone" auto moet hebben voor woon-werk verkeer... en die heb ik dus niet... heb ondertussen al een andere op het oog, een 2.5 van 1990, met lpg en ingeschreven als lichte vrachtauto (dan betaal je in belgie haast niks van taks) the search continues!
  4. Freek Van Cauwenberghe

    binnenkort m'n eerste wrangler

    yep, net meer uitleg gehad, de 5-bak is mee verhuisd! maar dan is de kilomterstand dus ofwel netjes teruggezet na een volledige revisie, of is die gewoon op 0 gezet als de motoren geswitched zijn maar zonder revisie... :/ zal ik dus maar niet op af gaan!
  5. Freek Van Cauwenberghe

    binnenkort m'n eerste wrangler

    ik denk dat dat het meest waarschijnlijk is... dat, of hij heeft zich vergist van jaartal :-) maar als de motor vervangen is, is het ook wel mogelijk dat de transmissie/ overbrenging nog origineel is en er dus veel meer km's heeft opzitten.. hm... toch maar eerst eens goed uitpluizen en een dekentje en zaklamp meenemen om eronder te gaan liggen :-)
  6. Freek Van Cauwenberghe

    binnenkort m'n eerste wrangler

    ok, never mind, op wikipedia staat een lijstje, en daarin staat wel degelijk dat de 4.0L slechts in 91 in productie gegaan is... hm... de eigenaar even aan de tand voelen!!
  7. Freek Van Cauwenberghe

    binnenkort m'n eerste wrangler

    ja, dat dacht ik dus ook :-) wagen zou roestvrij zijn! maar het kan he, dat het een juweeltje is dat altijd id garage is blijven staan... ook al lijkt me dat mss wel wat onwaarschijnlijk :-) is idd de wagen op de foto! wikipedia is uiteraard amerikaans, dus kan het zijn dat het amerikaans model van jeep wel al een 4L had in 89? of zijn er nooit aparte europese modellen gemaakt? waar staat er betrouwbare informatie over de verschillende modellen?
  8. Freek Van Cauwenberghe

    binnenkort m'n eerste wrangler

    zeker van? op wikipedia staat dat ze de 4L in '87 voor het eerst in productiewagens hebben gemonteerd... The 242 cu in (4 L) engine was developed by AMC in just 26 months using many off the shelf components while featuring, among others, additional strength, improved combustion chamber, port setup, and cam profile.[12] The total weight of the new engine was 483 pounds (219.1 kg), only one pound more than the 258 six despite its heavier components and parts.[12] For example, the cast aluminum valve cover featured 15 bolts, the industry's most, to achieve a positive seal.[12] The new engine, which was introduced in 1986 for the 1987 model year, was a further evolution of AMC's 258 six.[13] It had a 3.875 in (98.4 mm) bore and a 3.414 in (86.7 mm) stroke giving it a displacement of 241.6 cu in (3,959 cc).[14] Connecting rod length was 6.125" - similar to the discontinued 199 which was phased out in 1970. The 4.0 is one of AMC's best-known engines.[15] It was one of four AMC engines kept in production when Chrysler bought AMC in 1987. Chrysler engineers continued to refine the engine to reduce noise, vibration, and harshness. The last in the line of the AMC inline sixes, the 4.0 is regarded as one of the best Chrysler 4x4 off-road engines.[16] A Motor Trend long-term test of a 1997 Cherokee XJ noted "this long-lived OHV powerplant has a reputation for getting people where they need to go" as well as "much love expressed by owners for the torquey 4.0-liter/190-horsepower inline six."[17] The engine is known for longevity, and can sometimes go more than 300,000 miles (482,803 km) without rebuilding.[18][19] There are many aftermarket parts available.[20]
  9. Freek Van Cauwenberghe

    binnenkort m'n eerste wrangler

    hallo! ik sta op het punt m'n eerste wrangler te kopen, en daarom wil ik bij de "kenners" even polsen waar ik precies moet op letten als ik volgende week de wagen ga bekijken. het is een 4.0 uit '89 met slechts 46.000km op de teller. hebben deze gekende problemen? alvast bedankt!
×