emielelzerman Geplaatst April 13, 2016 Rapporteren Share Geplaatst April 13, 2016 Hallo, Ik heb een vraagstuk waar ik niet uitkom, tenminste niet snel genoeg . Vorig jaar hebben we in mamut ons motorblokje kapot gereden, drijfstang dwars door het blok enz enz. Goed kapot. Dus besloten om er een ander 4.0 ltr ho blokje in de leggen. Vervolgens een cherokee gekocht, blok kaal gemaakt, aanbouwdelen van de wrangler er weer opgezet incl in en uitlaat spruitstuk. Weer in de wrangler gezet en toen dachten we: starten en lopen. Helaas, dat was niet het geval. Maar ik snap niet waarom, wat vergeten we? Hij heeft de juiste brandstofdruk, hij vonkt goed, ontsteking staat goed (tenminste, hij kan toch alleen 180 graden verkeerd zitten? ) cps sensor uitgewisseld met een ander had geen effect. Hetzelfde geldt voor bougies, bougiekabels, rotor en verdelerkap. Het blok zou uit hetzelfde bouwjaar zijn, hij liep ook erg mooi in de cherokee, in de cherokee zat een automaat, in de wrangler een handbak, maar volgens mij moet dat niet uitmaken. Met uitlezen krijg ik code 33 (das normaal als je geen airco hebt) code 73?? En code 75?? Voor zover ik weet bestaan die helemaal niet? (4x opnieuw uitgelezen en ik kom echt telkens hier op uit, en code 12 en 55, maar dat is natuurlijk ook niet gek) Heeft iemand enig idee waar we nog naar kunnen kijken? Ik hoor het graag! Gr Emiel. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
schneiders Geplaatst April 13, 2016 Rapporteren Share Geplaatst April 13, 2016 Hoe bedoel je de ontsteking kan alleen 180 graden verkeerd zitten? Als die ontsteking meer dan een tand verkeerd staat gaat ie ook niet lopen, Liep het blok wel in de cherokee en heb je daarna de ontsteking er nog uit gehad? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
hermancj5 Geplaatst April 13, 2016 Rapporteren Share Geplaatst April 13, 2016 De cps regelt toch de vonk? Dan maakt de stand van de ontsteking toch niet uit. Zo stond het vlgs mij in de manual van de ZJ. Heb je injectie? Zo ja, heb je de pers en retour misschien verwisseld?. Gooi eens een dopje benzine in Intake. Kijken of tie daarop wat doet. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
schneiders Geplaatst April 13, 2016 Rapporteren Share Geplaatst April 13, 2016 Inderdaad de camshaft position sensor. De aloude halgever, dacht jij de crankshaft position sensor Herman? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
emielelzerman Geplaatst April 13, 2016 Auteur Rapporteren Share Geplaatst April 13, 2016 Die camshaft position sensor kan ik ook nog wel even uitwisselen idd. Pers en retour zal ik ook naar kijken. Ontsteking is eruit gehaald omdat alles is overgezet van het wrangler blok, in dit blok zat een 3 aderige aansluiting op de ontsteking. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
schneiders Geplaatst April 13, 2016 Rapporteren Share Geplaatst April 13, 2016 Heb je gecontroleerd of de rotor naar cilinder1 wijst bij merkteken op het vliegwiel in positie? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
emielelzerman Geplaatst April 14, 2016 Auteur Rapporteren Share Geplaatst April 14, 2016 Ja, dat dacht ik toch wel. Maar ik denk dat ik de ontsteking weer even helemaal opnieuw erin zet. Dan weet ik het iig zeker en kan ik dit uitsluiten. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
emielelzerman Geplaatst April 15, 2016 Auteur Rapporteren Share Geplaatst April 15, 2016 Ontsteking opnieuw stap voor stap erin gezet, maar die zat wel goed denk ik. Daarna de camshaft position sensor uitgewisseld en ja hoor, hij pakte hem meteen op! Weer ff verder opbouwen en rijden maar! Dank voor het meedenken. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.