Spring naar bijdragen

GC 5.2 1995 start prima wanneer koud maar slecht als hij war is


Recommended Posts

Hallo Jeepers

Ik momenteel het volgende probleem ;

 

Mijn GC 5.2 start en slaat goed aan als hij koud is maar slaat slecht aan als hij warm is (benzine) loopt op zich mooi stationair maar indien je weg rijdt 

houdt hij wat in en loopt hij op 6-7 poten dit duurt even (paar minuten) en dan merk je dat hij steeds beter gaat lopen ,vervolgens  schakelt hij 

dan netjes over op LPG en dan loopt hij perfect ..

De jeep rijdt normaal ook verder prima  op LPG (OMVL dream inst. g2 ) het probleem  is puur op benzine als hij warm is ..(de LPG computer zorgt ernl voor dat het voertuig

op benzine start en overgaat naar LPG afhankelijk van oa koelwater tempratuur )

 

probleem situatie:

Je komt ergens aan(warme motor)  en na plm 10 minuten vertrek je weer en dan loopt hij dus beroerd op benzine totdat hij weer overschakelt naar lpg en dan rijdt hij prima

als hij dan weer afgekoeld is (na een paar uur)  start hij weer prima :wacko:  dus ontsteking lijkt mij OK

-benzine filter is nieuw ,

-pompdruk net onder de 2 bar maar als hij eenmaal goed rijdt (benzine )  loopt hij ook perfect en wijst hij ook 2 bar aan

hij heeft wel wat druk verlies(na 5 minuten)  maar als je het contact weer aanzet trekt hij bij tot plm 2 bar .

vind het eerlijk gezegd iets te laag maar je merkt er niets van op bv de snelweg (benzine) hij loopt dan goed door

 

Heb de grand uitgelezen (OBD1) ;

Lambda sonde heb ik  vervangen (gaf hiervoor een DTC  aan )  en gaf  in ieder geval verbetering

DTC blijft nu ook weg

 

gasklephuis en IAC heb ik goed gereinigd

twijfel aan de MAP, EGR klep en/of  sensors  maar indien dit niet goed is  hoort hij aan te geven met een DTC

heeft iemand ervaring met een defecte sync sensor ?  of  de regulator van de benzine pomp ?

 

iemand een andere  suggestie ?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Ab

Heb ik ook aan gedacht echter ik kan dan  niet verklaren waarom hij op LPG dan  prima rijdt ,,

het is puur een aanslaan gebeuren bij warme motor op benzine .

 

Heb contact gehad met Jeep-mechanics uit Ede en die wisten mij te vertellen dat ik het waarschijnlijk moet zoeken in een of meerdere lekkende

verstuiver(s) mede omdat er ook wat druk terugval is van de benzine pomp ,de verbrandingskamer loopt dan vol met benzine en tijdens het starten aanslaan gaat de ECU zoeken naar een juiste  verbrandingsverhouding ( =lambda 1) en dat kan wel wat schommelingen (inhouden etc) geven in het verbrandingsproces .

Bij koude motor is de overtollige benzine verdampt en start hij goed  ja ik vind dat ook wel logisch klinken,, goede tip van die jongens :rolleyes:

Ga het maar eens loshalen ,meten en bougies uitdraaien om te vergelijken .

bewerkt door muddydog
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...