muddydog Geplaatst March 10, 2016 Rapporteren Share Geplaatst March 10, 2016 Hallo Jeepers Ik momenteel het volgende probleem ; Mijn GC 5.2 start en slaat goed aan als hij koud is maar slaat slecht aan als hij warm is (benzine) loopt op zich mooi stationair maar indien je weg rijdt houdt hij wat in en loopt hij op 6-7 poten dit duurt even (paar minuten) en dan merk je dat hij steeds beter gaat lopen ,vervolgens schakelt hij dan netjes over op LPG en dan loopt hij perfect .. De jeep rijdt normaal ook verder prima op LPG (OMVL dream inst. g2 ) het probleem is puur op benzine als hij warm is ..(de LPG computer zorgt ernl voor dat het voertuig op benzine start en overgaat naar LPG afhankelijk van oa koelwater tempratuur ) probleem situatie: Je komt ergens aan(warme motor) en na plm 10 minuten vertrek je weer en dan loopt hij dus beroerd op benzine totdat hij weer overschakelt naar lpg en dan rijdt hij prima als hij dan weer afgekoeld is (na een paar uur) start hij weer prima dus ontsteking lijkt mij OK -benzine filter is nieuw , -pompdruk net onder de 2 bar maar als hij eenmaal goed rijdt (benzine ) loopt hij ook perfect en wijst hij ook 2 bar aan hij heeft wel wat druk verlies(na 5 minuten) maar als je het contact weer aanzet trekt hij bij tot plm 2 bar . vind het eerlijk gezegd iets te laag maar je merkt er niets van op bv de snelweg (benzine) hij loopt dan goed door Heb de grand uitgelezen (OBD1) ; Lambda sonde heb ik vervangen (gaf hiervoor een DTC aan ) en gaf in ieder geval verbetering DTC blijft nu ook weg gasklephuis en IAC heb ik goed gereinigd twijfel aan de MAP, EGR klep en/of sensors maar indien dit niet goed is hoort hij aan te geven met een DTC heeft iemand ervaring met een defecte sync sensor ? of de regulator van de benzine pomp ? iemand een andere suggestie ? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ab Geplaatst March 10, 2016 Rapporteren Share Geplaatst March 10, 2016 Een CPS die slechter word, geeft niet altijd een DTC. Die CPS is wat mij betreft een verdachte..... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
muddydog Geplaatst March 11, 2016 Auteur Rapporteren Share Geplaatst March 11, 2016 (bewerkt) Hallo Ab Heb ik ook aan gedacht echter ik kan dan niet verklaren waarom hij op LPG dan prima rijdt ,, het is puur een aanslaan gebeuren bij warme motor op benzine . Heb contact gehad met Jeep-mechanics uit Ede en die wisten mij te vertellen dat ik het waarschijnlijk moet zoeken in een of meerdere lekkende verstuiver(s) mede omdat er ook wat druk terugval is van de benzine pomp ,de verbrandingskamer loopt dan vol met benzine en tijdens het starten aanslaan gaat de ECU zoeken naar een juiste verbrandingsverhouding ( =lambda 1) en dat kan wel wat schommelingen (inhouden etc) geven in het verbrandingsproces . Bij koude motor is de overtollige benzine verdampt en start hij goed ja ik vind dat ook wel logisch klinken,, goede tip van die jongens Ga het maar eens loshalen ,meten en bougies uitdraaien om te vergelijken . March 11, 2016 bewerkt door muddydog Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.