Spring naar bijdragen

Cj7 258 Rebuild En Nog Meer


Rcroy
 Share

Recommended Posts

Na de forumupdate mijn hele topic weg  :wacko: . Korte samenvatting wat de bedoeling is:

  • Oude AMC258 eruit, liep op zich nog goed, maar compresssie ging achteruit
  • gereviseerde AMC258 erin. Kon deze van iemand overnemen die al een revisie had uitgevoerd, maar te kleine zuigers had gemonteerd met allerlei schade tot gevolg.
  • Team Rush upgrade
  • Brakebooster monteren met nieuwe verdeler om te zorgen dat de schijfremmen die ik achter op de AMC20 gemonteerd heb ook remmen.
  • shift linkage van de automaat vervangen door een Ididit shifter cable. Hierna geen problemen meer met stenen tussen linkage klem zetten ed hoop ik.
  • en voor de rest nog alles wat ik zo zal tegenkomen.

Plaats gemaakt door de grill te demonteren:

1k0.jpg

En blok eruit:

1k0.jpg

 

1k0.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ididit shifter cable zit erin. Was even uitvogelen hoe het beste de "horseshoe" en bracket te plaatsen waren.

1k0.jpgTevens een Heavy Duty stuurstang en nieuw lager gemonteerd, Oude stang er lager hadden wel erg veel speling. Lager kon eigenlijk geen lager meer worden genoemd...  :huh:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Dit weekend weer iets gedaan gekregen.

Vrijdag:1k0.jpg

Was even worstelen om m goed in de motorsteunen en automaatbak te krijgen, maar uiteraard gelukt:1k0.jpg 

Zaterdag dynamo, stuurbekrachtigingpomp, kabels, slangen ed aangesloten:1k0.jpg

En op zondag de grill en radiator erin:1k0.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Ook maar meteen de automaatfilter en olie gewisseld. Was ook weer nodig aan de kleur te zien.

720.jpg

En daarna kon ie gestart worden......

1e poging was mislukt, na een backfire door de weber de onsteking 180 graden gedraaid waarna de motor probleemloos aansloeg :thumbsup:.

De ontsteking goed ingesteld met de timing light en nu maar wachten tot het 1 maart is om de weg op te gaan!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

De eerste kilometers zitten er weer op! Ook op APK geweest, maar afgekeurd op knipperlicht (knippert niet als het licht aan is) en achterlichten (branden beide niet op zelfde sterkte). Dus dat nog maar even in orde maken.

Wel een lek aan de kachelradiator opgemerkt. Waarschijnlijk door het manouvreren met de slangen het 30 jaar oude ding iets te zwaar belast. Gelukkig was er een goede handleiding online te vinden: Heater core replacement

Bleek alleen de aansluiting op de radiator gescheurd, dus deze met hardsolderen weer in orde gemaakt. 

360.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...