RonS Geplaatst July 20, 2015 Rapporteren Share Geplaatst July 20, 2015 vraagje.... ik heb een Grand Cherokee 4.7 2002. Sinds een paar dagen hoor ik 1 op de 10 x een rare tik als ik het stuur wil draaien. Soms kan ik dan ook niet een normale bocht nemen maar alleen een heeeele grote. Meestal is dit alleen het geval als auto nog ""koud is "" en gelukkig heb ik dit nog niet op de weg ondervonden iemand zei.. ws stuurbekr olie te laag.... was heel iets te laag en bijgevuld maar dat lost niets op iemand raad wat dit kan zijn ? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Funky Brown Geplaatst July 21, 2015 Rapporteren Share Geplaatst July 21, 2015 U joint, of kruisje zou vast kunnen zitten, of je tussenbak hangt in 4wd.. In dat geval een keer op en neer schakelen en voor- en achteruit rijden zodat ie er weer uit schiet. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
DogJeeper Geplaatst July 21, 2015 Rapporteren Share Geplaatst July 21, 2015 Waar komt de tik vandaan? Onder het dashboard? uit de motorruimte? onder de auto? Als je dit weet, dan kun je iets gerichter zoeken. Nu is het maar gokken. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
RonS Geplaatst July 21, 2015 Auteur Rapporteren Share Geplaatst July 21, 2015 De harde tik/ gekraak komt dan van het stuur af Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
RonS Geplaatst July 21, 2015 Auteur Rapporteren Share Geplaatst July 21, 2015 of van onder het dashboard ... dat weet ik niet .. maar je voelt het dan ook aan het stuur als je wilt draaien .. hij stuurt dan wat ""schokkerig"" en je kan het stuur dan gewoon ook niet helemaal rond krijgen..... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
RonS Geplaatst July 21, 2015 Auteur Rapporteren Share Geplaatst July 21, 2015 Vanavond weer ... het is meer een ""knak"" die je hoort en voelt bij het stuur ... en na 2 of 3 x steken om een bocht te maken, terwijl je normaliter de bocht in 1x kan maken, ( auto koud) doet hij het weer normaal. helpt dat om het euvel te analyseren? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
RonS Geplaatst July 21, 2015 Auteur Rapporteren Share Geplaatst July 21, 2015 sorry, het staat er een beetje krom... ik bedoelde eigenlijk: het is meer een ""knak"" die je hoort en voelt bij het stuur ... en na 2 of 3 x steken om een bocht te maken, terwijl je normaliter de bocht in 1x kan maken, doet hij het weer normaal. De auto was koud. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
DogJeeper Geplaatst July 21, 2015 Rapporteren Share Geplaatst July 21, 2015 Ik zou het dan in het stuurhuis zoeken. Het lijkt erop dat hier iets niet helemaal goed in elkaar grijpt. Je zou de auto even op kunnen krikken aan de voorkant en dan wel stevig op bokken o.i.d. zetten. En dan kijken of de 'knak' zo ook optreedt bij het draaien aan het stuur. Wel met een 'koude' auto natuurlijk. Laat iemand anders dan aan het stuur draaien en kijk dan zelf bij het stuurhuis wat hier gebeurt. Wat doet je pitman arm ? Dit is de soort beugel die op je stuurhuis vast zit en met een stang aan de voorwielen vastzit. Beweegt deze nog na de 'knak' of niet? Als deze niet meer beweegt, dan zou ik het stuurhuis (laten) vervangen/nakijken. En kijk ook eens wat er rond het stuurhuis gebeurt als de auto warm is. Doe ditzelfde ook eens als de auto op de grond staat, als je de 'knak' niet hoort als je de auto opgekrikt hebt. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
RonS Geplaatst July 21, 2015 Auteur Rapporteren Share Geplaatst July 21, 2015 bedankt voor de info... Ik ga het morgen even doen... tenminste als mijn techneutje tijd heeft ;-) anders overmorgen.. en laat nog weten hoe of wat thanks!! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jim's Jeep Laredo Geplaatst November 9, 2015 Rapporteren Share Geplaatst November 9, 2015 Ik denk dat ik het probleem herken. Heb reeds verschillende stuurhuizen met dit fenomeen hersteld. Om de maximale uitslag van de wielen wat te beperken, is in de fabriek van dit "Delhi" stuurhuis, dit begrenst door twee spanringen links en recht van het schuifstuk. De spanring aan de achterzijde is gebroken en ligt in stukken in het stuurhuis. De knak die je dan hoort, is het vermalen van de gebroken spanring, die dan in de weg zit en de maximale uitslag beperkt. je bent niet de enige, die dit probleem heeft gehad. In het ernstigste kunnen de stukken de behuizing doen scheuren en dan ligt alle olie op de weg. Totale revisie is dan de oplossing. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.