Spring naar bijdragen

Kan Stuur Soms Niet Helemaal Rond Draaien


Recommended Posts

vraagje....  

 

ik heb een Grand Cherokee 4.7 2002. 

Sinds een paar dagen hoor ik 1 op de 10 x een rare tik als ik het stuur wil draaien. Soms kan ik dan ook niet een normale bocht nemen maar alleen een heeeele grote.

Meestal is dit alleen het geval als auto nog ""koud is "" en gelukkig heb ik dit nog niet op de weg ondervonden

iemand zei.. ws stuurbekr olie te laag....  was heel iets te laag en bijgevuld maar dat lost niets op 

 

iemand raad wat dit kan zijn ?

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vanavond weer ... het is meer een ""knak""  die je hoort en voelt bij het stuur ... en na 2 of 3 x steken om een bocht te maken, terwijl je normaliter de bocht in 1x kan maken, ( auto koud) doet hij het weer normaal. 

helpt dat om het euvel te analyseren?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

sorry, het staat er een beetje krom...

 

ik bedoelde eigenlijk:  

 

het is meer een ""knak""  die je hoort en voelt bij het stuur ... en na 2 of 3 x steken om een bocht te maken,  terwijl je normaliter de bocht in 1x kan maken, doet hij het weer normaal.

De auto was koud.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zou het dan in het stuurhuis zoeken. Het lijkt erop dat hier iets niet helemaal goed in elkaar grijpt.

Je zou de auto even op kunnen krikken aan de voorkant en dan wel stevig op bokken o.i.d. zetten. En dan kijken of de 'knak' zo ook optreedt bij het draaien aan het stuur. Wel met een 'koude' auto natuurlijk.

Laat iemand anders dan aan het stuur draaien en kijk dan zelf bij het stuurhuis wat hier gebeurt. Wat doet je pitman arm ?  Dit is de soort beugel die op je stuurhuis vast zit en met een stang aan de voorwielen vastzit.

Beweegt deze nog na de 'knak' of niet? Als deze niet meer beweegt, dan zou ik het stuurhuis (laten) vervangen/nakijken. En kijk ook eens wat er rond het stuurhuis gebeurt als de auto warm is.

 

Doe ditzelfde ook eens als de auto op de grond staat, als je de 'knak' niet hoort als je de auto opgekrikt hebt. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 months later...

Ik denk dat ik het probleem herken. Heb reeds verschillende stuurhuizen met dit fenomeen hersteld. Om de maximale uitslag van de wielen wat te beperken, is in de fabriek van dit "Delhi" stuurhuis, dit begrenst door twee spanringen links en recht van het schuifstuk. De spanring aan de achterzijde is gebroken en ligt in stukken in het stuurhuis. De knak die je dan hoort, is het vermalen van de gebroken spanring, die dan in de weg zit en de maximale uitslag beperkt. je bent niet de enige, die dit probleem heeft gehad. In het ernstigste kunnen de stukken de behuizing doen scheuren en dan ligt alle olie op de weg. Totale revisie is dan de oplossing.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...