Spring naar bijdragen

Startrelais Blijft Hangen?


Recommended Posts

Gisteren wil ik mijn auto starten blijft het startrelais waarschijnlijk hangen. Hoop herrie en contact uitzetten had geen effect. Auto liep met horen en stoten. Maar snel de accupool losgetrokken om erger te voorkomen. Omdat ik dacht dat het het startrelais was er met een rubber hamer zacht wat tikken opgegeven.

Hierna gestart en geen problemen.

 

Klinkt dit bekend? ik had verder niets aan mijn auto veranderd, behalve dat ik hem starten met de hoofdschakelaar uit. De hoofdschakelaar staat volgens mij op de massa geschakeld want hij heeft met de schakelaar uit net voldoende massa om alleen de bendix te laten spinnen

Tijdens het starten deed ik dus  de hoofdschakelaar aan. Niet slim waarschijnlijk, misschien dat dat ook de oorzaak was?

 

Is het startrelais schoon te maken en bv te smeren of gewoon een nieuwe halen uit voorzorg?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Startrelais vervangen. Gelijk een goede massa gemaakt en de NSS aangesloten ivm de automaat. Er was een relais voor geschakelde auto's gemonteerd. ook maar even de draadbreuk gemaakt in de groene draad

 

 

 

 

 

ac4tw6.jpg

 

107j4v5.jpg

bewerkt door mvd1968
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...