Spring naar bijdragen

radio stekker, hardtop schroeven


Remcog
 Share

Recommended Posts

Hallo,

Ik heb hem gekocht. Mijn droompje 1991 YJ wit. Nou heb ik gelijk een leuke radio gekocht en daar zat een ISO aansluiting op. Mijn YJ heeft nog een origineele Jeep radio zonder ISO aansluiting. Mijn aansluiting is een blok kweet niet hoe het heet.

Vraag: is er een koppelstuk voor dtt probleem

Tweede vraag. Heb een hardtop en twee schroeven. Ik mis er dus nog 8 denk ik. Waar kan je zo een set krijgen online (want ik woon in Munchen).

hardstikke bedankt alvast.

Groet,

Remco

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Remco,

Goed om te horen dat je een YJ gevonden hebt!

Voor de radio heb ik ergens setjes gezien.... maar waar was dat nou? Ik dacht Halfords ofzo.... Maar waarschijnlijk hebben andere autoshops ze dus ook wel.

Dan de hardtop...

2 schroeven? Welke zijn dat dan? Als het die "M8" bouten zijn ( is geen M* maar amerikaanse draad natuurlijk...) dan zouden de rails van je softtop er nu wel eens mee vast kunnen zitten....

Zelf heb ik die bouten allemaal vervangen door normale M8 bouten en moeren, wel met een grote sluitring eronder!

De hardtop zit bij mij met een stuk of 10 van die bouten vast, een rijtje parkers boven de voorruit en 2 parkers onder de achterklep. Die parkers heb ik bij montage van de softtop nodig voor de rail bovenop het voorruitframe, de bouten zoals gezegd voor de rails onder de zijruiten....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo ben ik weer,

Vandaag naar twee winkels geweest en twee stekkers in mijn hand gehad. Geen van deze stekkers passen op mijn YJ stekker. Er is op de markt een stekker van het merk Dietz (in Germania dan he) maar die past niet. Heeft een van jullie in zijn YJ een radio ingebouwd en daarvoor een stekker moeten kopen. If so prety please with a hat on vertel het me.

Een YJ is heerlijk en het geluid ook maar een deuntje er bij is nog veel leuker. En ik heb het mijn jeep belooft toen ik hem ontdeed van zijn aude radio dat er iets nieuws voor in de plaats komt. wink.gif

P.S. op het duitse jeepforum.de staat wel een artikel over iemand met hetzelfde probleem en een bosch stekker oplossing ??

Hardstikke bedankt namens,

Mij en Jeepinho

Link naar opmerking
Deel via andere websites

mijn advies: koop een soldeer bout, tin, flux, 5 meter draad (en spul om brandwonden te verzorgen wink.gif ) knip een hoop stukjes draad, uiteindes strippen en oefenen maar, pas wel op dat dat ding erg warm wordt. aan het eind van de dag kun je draden solderen dat het een lieve lust is, je hebt geld bespaard omdat je niet met de vrouw moest gaan winkelen en je hoeft niet meer op zoek te gaan naar stekkers e.d.

eens moet de eerste keer zijn en vooral niet bang wezen, iedereen maakt wel eens fouten, en daar leer je juist van...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik dacht wel dat ik moest gaan solderen. jammer dat er toch niet een lekker verloopje is. Ik zoek nog wel even door ben een tread begonnen op jeepforum.de

Er zijn wel stekkers aleen die passen niet waarom ik denk mijn karma

En shoppen met mijn vrouw doe ik maar ene keer per maand als het er al van komt...waarom vraag je je af....ik woom in munchen en zij in Vale Da Pedra in Portugal. Dus ik hoef lekker niet te shoppen smile.gif Vanaf maar volgend jaar weer dan houd het hier op en ga ik weer heerlijk terug...met jeepinho...en tegen die tijd vast wel een lekker deuntje.

Groetjes,

Remco

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Remcoq,

Ik heb er een verloopstekkertje voor een Chrysler opzitten die ik gewoon bij de onderdelen shop heb gekocht, eventueel kun je er via conrad.nl aankomen, maar ik weet niet zeker of zij hem hebben maar halfords kan er aankomen.

Gr. Ghostrider

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...