SyBorg Geplaatst May 6, 2015 Rapporteren Share Geplaatst May 6, 2015 Hoi mensen, In de 42rle zit een sensor (TRS) die o.a. de temperatuur meet en die doorgeeft aan de Transmission Control Module (TCM). Weet iemand of dat signaal bruikbaar is (splitsen na de stekker) om een temp. meter aan te sturen? Of gooi je dan de boel door de war? Grtz Sibo 17342-tj-transmission_sgmldiag.pdf Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
PepijnS Geplaatst May 7, 2015 Rapporteren Share Geplaatst May 7, 2015 (bewerkt) Geen idee, denk wel dat het vragen is om een storing op den duur. Maar een andere mogelijkheid is een losse temperatuur sensor in de plaats van een afdichtplug van de bak te schroeven. Meestal zitten er wel meerdere afdichtpluggen waar je een extra sensor kwijt kunt, vraag is dan wel wat de beste plaats is. In de retourleiding van de bak als er een koeler op zit is misschien nog wel de beste plaats. May 7, 2015 bewerkt door PepijnS Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
hermancj5 Geplaatst May 7, 2015 Rapporteren Share Geplaatst May 7, 2015 Ik zou hem in de toevoerleiding doen. Dan meet je de hoogste temperatuur. Na de koeler heeft volgens mij niet zoveel zin. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
PepijnS Geplaatst May 8, 2015 Rapporteren Share Geplaatst May 8, 2015 Is inderdaad wat voor te zeggen Hermam. Maar onder verschillende omstandigheden zal de temperatuur toch flink wisselen. Wat je wil weten lijkt mij of de koeler het aan kan en genoeg capaciteit heeft om de olie voldoende te blijven koelen. De olie in de bak kan gerust (geen idee temp als voorbeeld) 120 graden zijn met een zware last erachter bergop als hij na de koeler maar weer 90 graden is dan is het goed? Bartman heeft toch een koeler op zijn automaat gezet? Die weet het wel denk ik. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
hermancj5 Geplaatst May 8, 2015 Rapporteren Share Geplaatst May 8, 2015 Tja. Daar heb je een punt. Ik dacht, als je de warmste in de gaten houdt, kun je stoppen voordat er schade ontstaat. Hoe warm dat is? Geen idee. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
PepijnS Geplaatst May 8, 2015 Rapporteren Share Geplaatst May 8, 2015 http://www.jeepforum.com/forum/f9/42rle-factory-trans-temp-sensor-989631/#/forumsite/20623/topics/989631 Heeft Syborg meteen antwoord, sensor kan niet gebruikt worden. Paar oplossingen worden gegeven onder andere een losse sensor in de afdekplaat of in de leidingen, voor of na de koeler zijn de meningen ook over verdeeld :-D Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
SyBorg Geplaatst May 8, 2015 Auteur Rapporteren Share Geplaatst May 8, 2015 En waarvoor mijn dank mensen.... Niet de sensor dus. Heb inmiddels wat andere fora doorgeploegd over de beste plek. Argumenten daarover vliegen over en weer . Lijkt wel wat op "Welke olie?".... Ik ga voor de pan. Grtz Sibo Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
OIIIIIIIO Geplaatst May 9, 2015 Rapporteren Share Geplaatst May 9, 2015 Kan dit niet RealTime uitgelezen(ELM327) worden via je smartphone met de app Torque? Bij mijn Merc in ieder geval wel..... Bye Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.