Spring naar bijdragen

Lekkage Portieren...


JK Erwin
 Share

Recommended Posts

Hallo JK rijders.. Is er iemand onder jullie wie ook (weleens) water lekkage in de JK heeft (gehad) voor in de auto bij zowel de bestuurderskant als de passagierskant en waarschijnlijk via de deurrubbers? Is dit een euvel en/of is hier iets aan te doen? Is dit bekend onder jullie en is hier mischien iets voor in de handel? Ik heb de boel zeiknat van binnen... Ik zit liever op het water dan erin, haha.. groeten Erwin .

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

b-ware, b-cause its a jungle outthere!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Erwin,

 

Is inderdaad een bekend probleem.

De deur rubbers vet en schoon houden dat scheelt.

Maar daar is het niet helemaal mee verholpen.

Ik heb er mee leren leven en maar rubber matten in gelegd.

Maar daar is inderdaad het probleem niet mee verholpen.

 

Groetjes Wim

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ok, bedankt jongens.. ik ga aan de slag maar ik heb ook een donkerbruin vermoeden dat onder aan de deurrubber, waar normaal een klein (afwatering gaatje) zit en nu wat uitgescheurd is, sat dat scheurtje nu iets boven de rand van de dorpel uitkomt en zo lange tijd naar binnen gesijpeld is. Daar zie ik nu een water spoortje! Misschien dat jullie daar ook iets aan hebben..? P s. dak drupt ook..haha! Ach ja, charme van de Jeep. Groeten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...

Heb je het probleem/oplossing al gevonden Edwin ?

 

Bij mij lekt alleen bij de deur/dakrand bij de bijrijderskant, maar dit alleen bij de hardtop. (enkele druppels per dag)

Met de softop heeft geen enkele lekkage bij mij. (waar ik bijna het hele jaar mee rond rij)

Hou wel m'n rubbers goed schoon en vet, wat Wim ook al zei.

 

Heb de rubbers al vaker geheel verwijderd en schoon gespoeld onder de kraan.

Er blijft soms redelijk veel bagger in de rubbers hangen.

Je moet dan alleen opletten dat je ze niet uitrekt..... komt de pasvorm niet te goede, weet ik uit ervaring..

 

Succes en groet Roo  B)

 

 

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De rubbers goed masseren en zien dat ze mooi recht op de deur staan - soepelheid is belangrijk - geen siliconen sprays gebruiken omdat die het zuig en aanhechtingseffect verminderen - ook even dak panelen losmaken en ze op nieuw plaatsen - had dat probleem vroeger ook tot ik deze aandacht gaf!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Hoi, sorry voor de late reactie, maar ik heb ondertussen de dakpanelen er uit gehad en alles schoon gemaakt. Ik kon zien dat er eerder mee geexperimenteerd was... Ondertussen heb ik op alle 'rare' verbindingspunten een dotje waterbestendige zwarte kit aangebracht en als het goed is moet het evt. ook nog weer normaal los kunnen, maar dat zie ik dan wel weer. Houdt in dat ie nu 100% waterdicht is, taraa..! Kan de inmiddels gedroogde vloerbedekking er weer in.. Groeten!

 

 

 

 

 

 

b-ware, b-cause its a jungle outthere!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 9 months later...

Hoi Erwin

Laatste post is al een tijdje en nog steeds droog bij regen?

Heb net ontdekt dat ik ook met natte vloermatten zit.

Maar twijfel of het met poetsen ( tuinslang) of na regenbui gekomen is.

Heb het ontdekt bij poetsen maar dagen voordien had het

wel fel geregend.

Dus benieuwd of het bij u aan deurrubbers en/of dakpanelen lag.

Greets

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bij mij is de softop droger dan m'n hardtop....

Vermoed zodoende dat het eerder aan het dak ligt dan de deur, die blijven bij beide daken gelijk.

 

Wat Wim al zegt, schoonmaken en vet houden.

Zit namelijk geen afwatering systeem in zoals auto's met vaste daken vaak hebben.

Het moet er echt vanaf kunnen lopen, anders ligt het binnen..

 

Succes.  B)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

een van de kwaaltjes die je met de mantel der liefde moet bedekken.

 

Bij een aantal Jeeps duwt de kunststof binnenbekleding op een aantal plaatsen het deurrubber in. Lekker volkitten van de kier wil vaak helpen

Wat bedoel je hier juist mee?? En op welke plaats dan?

Als je de kier vol kit blijft de deurrubber daar dan niet aanplakken?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

van de week ontdekt dat den onze ook nat is vanbinnen achter bestuurder stoel.... wij hebben de softtop steken.... ik vermoed dat het binnen komt langst de kunststof stukken die boven de deur zitten.... (als jullie begrijpen wat ik bedoel)..... deze dan best ook eens terug losmaken ???? wij rijden altijd met de softtop (hardtop verkocht van dag 1) zou het dan eventueel een oplossing kunnen zijn om deze permanent af te kitten ????

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...