Spring naar bijdragen

Remklauwen Voor


Recommended Posts

Goedenavond,

Ik heb zo'n 2 maanden terug 2x gloednieuwe remklauwen voor gemonteerd. Had eerder een lichte vastloper gehad, dus meteen goed aanpakken dacht ik. Gelijk diezelfde nacht weer een vastloper gehad, op de nieuwe klauw. Wat bleek, het schroefdraad in het 'oortje' waarin je de bouten van de klauw draait, was dolgedraaid, klauw zat niet goed vast, klauw kwam schuin te zitten = vastloper.

Goed, aan de rechterkant heeft de vorige eigenaar dit opgelost door een moertje achter het oortje te zetten (bekend probleem dus?), gaatje ietsjes op te boren en er gewoon een boutje doorheen te steken. Dit werkte, dus ik heb precies hetzelfde gedaan aan de linkerkant.

 

Vandaag ben ik bezig geweest met het vervangen van de remschoenen. Je raad het al, omdat de nieuwe schoenen een stuk dikker zijn dan de oude werkt het niet meer. Het moertje past er met wat moeite wel tussen, maar het schoentje drukt dan tegen de schijf aan.

Wat is wijsheid? Gaatje in het oortje nog meer opboren en er nieuw draad in proberen te tappen? Of is er een andere/betere manier? Het gaat alleen om de onderste boutjes, zowel links als rechts. De bovenste komen met de originele boutjes nog gewoon goed vast te zitten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nieuwe schroefdraad tappen is het beste maar hoef je niet perse eerst voor op te boren en dan een nieuwe draad tappen. Je kunt ook een Midlock helicoil zetten, dan boor je alleen de oude scroefdraad eerst weg en dan tap je het bestaande gat iets groter, dan de coil erin en met Loctite vast, dan behoud je ook de originele maat bout.

bewerkt door PepijnS
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...