Spring naar bijdragen

Automaat Schakelt Slecht En Oliedruk Veel Te Hoog


hkrant
 Share

Recommended Posts

Sinds vanochtend heb ik een probleem met mijn XJ 4.0 1988.

Gisterenavond viel me op dat de oliedruk veel te hoog was, hoger dan de schaal...

Stationair valt ie wel iets terug, bijna op max.

De motor draait wel regelmatig en trekt verder goed...

 

Nu vanochtend met koude motor schakelde de automaat opeens niet goed door (bleef heel lang hangen in lagere versnellingen).

Toen hij goed warm was, schakelde hij wel door maar niet met liefde...

Ook de oliedruk was, gelijk aan gisterenavond, veel te hoog.

 

Heeft iemand een lijstje dingen die ik zeker moet langslopen ?

Hebben de dingen met elkaar de maken: slecht doorschakelende automaat en hoge oliedruk...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

om te beginnen zou ik eerst de weerstand van de oliedruk sensor meten, misschien is deze kapot. Zowiezo kan vervangen van de motorolie en oliefilter geen kwaad, zeker wanneer je niet weet wanneer dit voor het laast gedaan is.

Is her oliepeil van de automaat wel voldoende?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als hij het vorige week niet deed en nu plots wel, is het wel eigenaardig toch ?

 

Oorzaken van te hoge druk zijn defect drukventiel of ergens een verstopping.  Kan ook de oliefilter zijn, heb dit vroeger nog gehad bij een opel en door de oliefilter te vervangen was het probleem opgelost (nadat we de motor eerst gedurende een maand of twee hadden opengevezen...  :frusty: )

 

Ik zou zeggen: begin bij het begin, filter vervangen, verse olie erop en dan terug meten.

Daarna kun je je automaat eens peilen en kijken naar de kleur en de stand van de ATF

bewerkt door fransdemers
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ondertussen motorolie en filter vervangen.
Automatenolie is nog mooi rood en op niveau.
 
Dus ff gegoogled naar die sensor en heb testmogelijkheid gevonden:
- To test the normally closed oil lamp circuit, disengage the locking connector and measure the resistance between the switch terminal (terminal for the wire to the warning lamp) and the metal housing. The ohmmeter should read 0 ohms.

- To test the sending unit, measure the resistance between the sending unit terminal and the metal housing. The ohmmeter should read an open circuit (infinite resistance).

- Start the engine. Once again, test each terminal against the metal housing:

-- The oil switch terminal-to-housing circuit should read an open circuit if there is oil pressure present.

-- To test the oil pressure sender only, rev the engine and watch the ohms reading, which should fluctuate slightly (within the range of 15-80 ohms) as rpm increases.

- If the above results were not obtained, replace the sending unit/switch with a new one.

 

Bij mij meet hij meteen al 85-90 Ohm: kortom nieuwe sensor besteld en die komt woensdag binnen.

bewerkt door hkrant
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...