Spring naar bijdragen

ik ga misschien een wrangler kopen


McAlley
 Share

Recommended Posts

Ik ben bezig om een wrangler te bekijken en misschien te kopen.

Nu heb ik gezien dat bij de beide deuren (vol) bij de overgang van de deur naar de deurstijlen, de stijltjes zijn ingeroest.

Komt dit meer voor en wat is de beste (goedkoopste) manier van repareren?

Ik hoop dat iemand mij kan adviseren

groetjes

McAlley

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by 87wrangler@Aug 29 2005, 22:09

Hallo en welkom hier, McAlley!

Die scheurtjes / roest zie je wel meer. Er is ook weinig tegen te doen, de deur beweegt daar gewoon steeds!

Van welk bouwjaar en welk type is de wrangler?? Misschien dat we dan nog wat extra "aandachtspunten" kunnen geven!

<div align="right">

Het is wat meer dan scheurtjes, het materiaal is gedeeltelijk weg (ingeroest)

De handelsbenaming van de Jeep is:

Wrangler Laredo Hardtop U9 met een 2.5 motor

Datum eerste afgifte: mei 1990

Originele nederlandse Jeep

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by McAlley@Aug 29 2005, 22:19

Het is wat meer dan scheurtjes, het materiaal is gedeeltelijk weg (ingeroest)

De handelsbenaming van de Jeep is:

Wrangler Laredo Hardtop U9 met een 2.5 motor

Datum eerste afgifte: mei 1990

Originele nederlandse Jeep

<div align="right">

Nog voor moderator "Didam"

Je ziet dat ik nog niet goed overweg kan met het Forumprotocol. Maar ik vind het schitterend zoals er op mijn vraag wordt gereageerd. Toff.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Och... dat forum "bedienen" is een kwestie van veel doen, dan krijg je het helemaal onder de knie! wink.gif

En dan die roestschade... Da's lastiger. Zoals al gezegd, er is niet veel aan te doen om het te voorkomen. Repareren betekent waarschijnlijk dat er een nieuw stuk in gelast moet worden, of dat de deuren gewoon kompleet vervangen moeten worden. Een goede gebruikte set is wel voor een 3 á 400 euro te vinden. Maar nogmaals, da's afhankelijk van de hoeveelheid roestschade en de kosten van de reparatie. Zowel repareren als vervangen kost geld, dus neem dat mee in je onderhandelingen over de prijs!

Die 2.5 liter motor is ook best goed. Het verbruik is niet veel minder dan de 4.0i 6 cilinder, en de motor gaat gemiddeld niet zo lang mee. Met meer dan 175.000 km moet je echt extra op slijtage gaan letten bij de aanschaf. De 4.0i is zowel krachtiger als duurzamer. Die doen, normaal gesproken, moeiteloos 300.000km.

Maar een goede 2.5 hoef je niet te laten staan hoor, power zat! Het kopen van een gebruikte auto blijft toch een beetje een gok en een kwestie van vertrouwen. Het gaat er om dat je er een goed gevoel bij hebt!

Verder even op de bodem bij de gordelbevestiging, de bodem/zijkant van de voetenruimten, de "balk" onder de kofferklep, de chassisbalken achter de achteras/boven de tank en de chassisdwarsbalk net vóór de tank letten! Daar wil de roestduivel nog wel eens toeslaan!

In de aandrijflijn let je op speling in de verschillende kruiskoppelingen in de aandrijfassen, vergeet daarbij ook de kruisjes in de "knuckle", net achter de voorwielen, niet!

Tja, en verder moet alles werken, probeer de vierwielaandrijving even op een zandweg ( mag NOOIT op de verharde weg!!), voel of er speling op de stuurinrichting zit, enz....

Succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by 87wrangler@Aug 29 2005, 22:59

Och... dat forum "bedienen" is een kwestie van veel doen, dan krijg je het helemaal onder de knie! wink.gif

En dan die roestschade... Da's lastiger. Zoals al gezegd, er is niet veel aan te doen om het te voorkomen. Repareren betekent waarschijnlijk dat er een nieuw stuk in gelast moet worden, of dat de deuren gewoon kompleet vervangen moeten worden. Een goede gebruikte set is wel voor een 3 á 400 euro te vinden. Maar nogmaals, da's afhankelijk van de hoeveelheid roestschade en de kosten van de reparatie. Zowel repareren als vervangen kost geld, dus neem dat mee in je onderhandelingen over de prijs!

Die 2.5 liter motor is ook best goed. Het verbruik is niet veel minder dan de 4.0i 6 cilinder, en de motor gaat gemiddeld niet zo lang mee. Met meer dan 175.000 km moet je echt extra op slijtage gaan letten bij de aanschaf. De 4.0i is zowel krachtiger als duurzamer. Die doen, normaal gesproken, moeiteloos 300.000km.

Maar een goede 2.5 hoef je niet te laten staan hoor, power zat! Het kopen van een gebruikte auto blijft toch een beetje een gok en een kwestie van vertrouwen. Het gaat er om dat je er een goed gevoel bij hebt!

Verder even op de bodem bij de gordelbevestiging, de bodem/zijkant van de voetenruimten, de "balk" onder de kofferklep, de chassisbalken achter de achteras/boven de tank en de chassisdwarsbalk net vóór de tank letten! Daar wil de roestduivel nog wel eens toeslaan!

In de aandrijflijn let je op speling in de verschillende kruiskoppelingen in de aandrijfassen, vergeet daarbij ook de kruisjes in de "knuckle", net achter de voorwielen, niet!

Tja, en verder moet alles werken, probeer de vierwielaandrijving even op een zandweg ( mag NOOIT op de verharde weg!!), voel of er speling op de stuurinrichting zit, enz....

Succes!

<div align="right">

onvoorstelbaar, zo snel en goed als er wordt gereageerd op mijn vraag.

Moderator, bedankt. En de tips zijn waardevol voor mij.

Als er nog meer Jeepers zijn die iets weten over mijn opmerkingen dan verneem ik dat graag.

McAlley

Edit:

Even de postjes gecombineerd, ivm overzichtelijkheid wink.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

problemen die ik ken:

- roest bodemplaat bestuurderstoel

- roest chassisbalken lengterichting bij de bevestiging van de achteras

- roest chassisbalk boven de brandstoftank

- remleiding tussen de tank en brandstof filter..

verder moet je je bedenken dat het geen sportwagen is en nooit zo zal rijden, betekend niet dat het als een natte dweil over de weg gaat....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...