Spring naar bijdragen

Trekhaak Vraag


Recommended Posts

Ik heb op mijn Jeep een trekhaak zitten, alleen staat op mijn kentekenbewijs niet het trekgewicht dat mijn Jeep kan trekken. Volgens mij mag je er dan officieel niks achter hangen. Het is een Amerikaanse trekhaak zonder goedkeuringsplaatje. Ik heb de RDW een brief gestuurd met de vraag of ze het trekgewicht op mijn kenteken kunnen vermelden. Ik kreeg toen het onderstaande antwoord. Wat betekent dit nu? En hoe lastig wordt deze weg?

 

Geachte heer, mevrouw,

 

U vraagt om trekgegevens te vermelden in het kentekenregister voor het voertuig met kenteken 95-ZL-FJ. Voor uw voertuig is echter geen goedkeuring gegeven om een aanhangwagen te trekken.

 

Wat moet u doen als u trekgewichten geregistreerd wilt hebben?

Als u trekgewichten geregistreerd wilt hebben, moet er voor uw voertuig een goedkeuring tot het trekken van een aanhangwagen gegeven worden.

Een aanvraag hiervoor moet u indienen bij de afdeling TTV-PB (voorheen IKS) van de RDW in Zoetermeer.

Een aanvraagformulier heb ik meegestuurd.

Deze aanvraag moet binnen 4 weken na verzending van deze mail  binnengekomen zijn bij de afdeling TTV-PB.

 

Wat gaat de afdeling TTV-PB met uw aanvraag doen?

Deze afdeling beoordeelt uw aanvraag en gaat eventueel met u een afspraak maken voor het testen van het voertuig op ons testcentrum in Lelystad.

LET OP! Er wordt alleen maar getest als de fabrikant toestemming geeft dat het voertuig een aanhangwagen mag trekken. U moet daarom een verklaring van de fabrikant met de door hem toegestane maximale gewichten, meesturen naar de afdeling TTV-PB.

U moet rekening houden met keuringskosten van ongeveer

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...