Spring naar bijdragen

Vehicle Information Center Display


Recommended Posts

Dag medejeepers, ik wil even jullie advies vragen.

Sinds een tijdje doet het VIC in onze Jeep GC bj. 1996 raar.Of hij valt uit of alles knippert.

Op dit moment doet ie helemaal niets meer :cry:

Op Jeepforum.com heb ik al van alles gelezen, ook over de demontage.

Ik heb m al 2x eruit gehaald om de soldeerpunten en contacten te controleren, tevens de stekker gecontroleerd.

Ik heb niets verdachts kunnen vinden met het vergrootglas.

Daarna alle contacten gereinigd met alcohol.

Wie heeft er voor mij nog tips?

Of kan ik beter een goede gebruikte VIC aanschaffen.

Alvast bedankt voor het meedenken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoe heb je de soldeerpunten gecontroleerd? Gewoon over alle contacten opnieuw solderen, grote kans dat het werkt. Je kunt niet zien dat er iets mis mee is, omdat het vaak haarscheurtjes zijn die de problemen veroorzaken. Ik zou meteen alle punten van de stekker solderen, als je de boel toch al uit elkaar hebt. Voorkomt dat je over een paar maanden andere problemen krijgt zoals de bekende Coolant sensor bad melding.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Die omcirkelde zijn als ik het me goed herinner van de Coolant sensor melding. Als de jouwe uitvalt/knippert zal het wel een ander pinnetje zijn van de stekker. Ik zou dus zeker alle pinnen van de stekker solderen. Zijn er 20 stuks geloof ik, is zo gedaan.

Wat bedoel je met 'alleen de punten van de stekker, of ook de bolletjes'? Gewoon op de bovenste plaat van de foto, dat rijtje naast de omcirkelde pinnetjes, die moet je hebben, die is van de stekker. Persoonlijk ben ik bij de mijne bijna alle pinnetjes op de bovenste plaat langs gegaan. Kleine moeite als je dan toch bezig bent, en sindsdien werkt hij top.

Haal meteen even een doekje over de binnenkant van het schermkapje. Mijn schermpje was opeens een stuk helderder :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...