Grand BoJo Geplaatst August 25, 2005 Rapporteren Share Geplaatst August 25, 2005 Hallo, Ik stond laatst langs de kant van de A1 nadat de motor eerst raar onregelmatig ging schokken en daarna ineens uit viel. Ook niet meer aan de praat te krijgen op de vluchtstrook. ANWB erbij en die vermoede dat de bobine stuk was door een rotte kabel, hij had (natuurlijk) geen bobine van een Jeep bij zich maar eentje van een Opel Die erin en toen liep ie ineens wel weer, nog steeds niet lekker en volgens mij niet op alle cillinders. Dus ik vandaag de nieuwe onderdelen binnen, op advies van de anwb alle ontstekingskabels maar vervangen die van de verdelerkap af komen, nieuwe bobine en gelijk ook maar de bougies vervangen. Starten en lopen, leek op het eerste gezicht dat hij weer liep zoals het hoort, maar toen ik een stukje ging rijden liep hij ineens weer onregelmatig. Bij stationair voel je het enorm, brrr brrr schok brrr brrr brr brrr schok schok schok brr brr brr brr schok zoiets... Wat zou het nu nog kunnen zijn ? De verdeler misschien ? Alle tips welkom. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
87wrangler Geplaatst August 25, 2005 Rapporteren Share Geplaatst August 25, 2005 Kan van alles zijn, maar zeker ook de verdelerkap/rotor. Omdat de auto eerst helemaal niet liep, en na montage van een andere bobine wel weer, denk ook ik allereerst aan de ontsteking. Je hebt alle kabels vervangen? Ook de kabel van de bobine naar de verdeler? enne.... geen foutcode's opgeslagen in het geheugen? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Grand BoJo Geplaatst August 25, 2005 Auteur Rapporteren Share Geplaatst August 25, 2005 Ik heb alle kabels vervangen ja ook die van bobine naar verdeler. Euh foutcodes?? Daar zal ik mijn hayes boek even voor open moeten slaan denk ik dit weekend. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
87wrangler Geplaatst August 25, 2005 Rapporteren Share Geplaatst August 25, 2005 contact aan, uit, aan, uit, aan.... en tellen hoevaak je motordiag lampje knippert.... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Grand BoJo Geplaatst August 25, 2005 Auteur Rapporteren Share Geplaatst August 25, 2005 Oke bedankt, morgenochtend maar eens proberen dan Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Grand BoJo Geplaatst August 26, 2005 Auteur Rapporteren Share Geplaatst August 26, 2005 Oke de fout code is 5 pauze 5. Vanavond maar eens kijken in m'n boek. Ohja klopt het dat het lampje van de Over Drive aan het begin mee knippert? edit: Ik vind net op google dat het dit betekend : "55 Completion of fault code display on Check Engine lamp. This is an "End of message" code." Dus niks opgeslagen... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Grand BoJo Geplaatst August 26, 2005 Auteur Rapporteren Share Geplaatst August 26, 2005 Deze mag gesloten worden Modjes We gaan hier wel verder : stotterende motor, wat kan het zijn Ik zal de volgende keer beter kijken of er al een soortgelijk topic ergens loopt Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
steef Geplaatst October 21, 2005 Rapporteren Share Geplaatst October 21, 2005 Het kan de aandrijfas van de rotor van de ontsteking zijn. Die kan versleten zijn, de rotorslingert en er is niet altijd een goede vonk beschikbaar. Aanpak: voelen of deasspeling heeft en het ontstekingshuis vervangen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Grand BoJo Geplaatst October 26, 2005 Auteur Rapporteren Share Geplaatst October 26, 2005 Originally posted by steef@Oct 21 2005, 21:43 Het kan de aandrijfas van de rotor van de ontsteking zijn. Die kan versleten zijn, de rotorslingert en er is niet altijd een goede vonk beschikbaar. Aanpak: voelen of deasspeling heeft en het ontstekingshuis vervangen. <div align="right">← Originally posted by Grand BoJo@Sep 3 2005, 14:22 Voor mij eindelijk geen stotterende motor meer, de nieuwe bougies er nog eens uit gehaald en afgestelt. 4 van de 6 was verkeerd De rotor en verdelerkap vernieuwd, bleek dat de oude verdelerkap niet zo mooi meer was van binnen. (voor mij was het de eerste keer dat ik zo'n ding van de binnenkant zag maar volgens m'n pa was ie er slecht aan toe) EN toen draaide hij weer als een zonnetje, ben een heel stuk wezen rijden net. Echt geweldig. Moest alleen weer wennen aan de hoge zit, want ik heb nl. voor woon/werk verkeer een Peugeot 205 gekocht en daar zit je met je kont op straat <div align="right">← Ik heb uiteindenlijk de: -bougies -ontstekingskabels -bobine -rotor -verdelerkap vernieuwd, hij loopt nog steeds als een zonnetje. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.