Spring naar bijdragen

Radiator Lek


ruward
 Share

Recommended Posts

Goedendag allen,

 

Ik heb al een tijdje dat de radiator een klein beetje lekt, tot nu toe heb ik hem altijd bijgevuld, als ik heh bij gevuld hebt begint hij sinds kort hevig te lekken aan de onderzijde waardoor het  bakje met koelvloeistof ook bijna leeg raakt, ik kijk net weer onder de radiatordop en ik zie dat het water dat ik erin gooi helemaal roze van de koelvloeistof is geworden.

Nou kan ik wel alles blijven bijvullen, maar dat schiet niet op, dus ik moet een radiator hebben, { zie te koop gevraagd }

Mijn vraag is aan jullie, is het beter dat ik niet meer rij of kan ik tot aan de reparatie na bijvullen gewoon doorrijden, want ik heb de Jeep echt nodig.

 

YJ bj 89 2,5 ltr

 

Bij voorbaat dank.

 

Ruward

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zolang je de radiator maar iedere keer goed bijvult, kun je gewoon doorrijden. Alleen zou ik wel tijdens het rijden de temperatuur goed in de gaten houden. En als je toch moet stoppen, bijv. om te tanken ofzo, even bijvullen.

 

Het gaat er tenslotte om, om de motor gekoeld te houden. Ik zou alleen wel bij de plaatsing van een nieuwe radiator even het hele koelsysteem goed doorspoelen om alle achtergebleven viezigheid weg te krijgen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.
 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...