Spring naar bijdragen

Trekgewicht Aanpassen?


R-W
 Share

Recommended Posts

Na een jaartje zonder Jeep, begint het toch weer te kriebelen en ben ik weer aan het rondkijken. Heb nu een cherokee uit 2002 gezien met 170kkm die in de eerste instantie ok lijkt. Heeft geen trekhaak en nooit gehad, heeft dus niet al te hard moeten werken en kennelijk een sluitende onderhoudshistorie. Volgens de aanbieder mag de Jeep echter maar 2160kg trekken, ik dacht dat deze jeeps een max trekgewicht van 3360kg hadden? Iemand een idee hoe dit zit en of dat aan te passen is?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Er zit nu nog geen trekhaak onder, heeft er ook nog nooit onder gezeten, dus aan de haak ligt het niet.

Vwb het kentekenbewijs meenemen; een max trekgewicht is toch ergens op gebaseerd neem ik aan? 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Na een jaartje zonder Jeep, begint het toch weer te kriebelen en ben ik weer aan het rondkijken. Heb nu een cherokee uit 2002 gezien met 170kkm die in de eerste instantie ok lijkt. Heeft geen trekhaak en nooit gehad, heeft dus niet al te hard moeten werken en kennelijk een sluitende onderhoudshistorie. Volgens de aanbieder mag de Jeep echter maar 2160kg trekken, ik dacht dat deze jeeps een max trekgewicht van 3360kg hadden? Iemand een idee hoe dit zit en of dat aan te passen is?

Hallo,

 

Is het toevallig een 2.4 lt benzine of een 2.5 diesel? Die mogen maar 2160 kg trekken. Alleen de 3.7 V6 en de 2.8 diesel mogen 3360 kg trekken. Ik geloof dat alleen de latere 2.5 diesel 2600 kg mag trekken. (vanaf welk jaartal weet ik niet maar die ik tegen kwam was uit 2005)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nope, ook al niet, 3.7 v6.

Dan zou ik, tenzij het echt een heel speciale is, lekker verder kijken. Er staan genoeg mooie Cherokee's te koop zonder een hele berg gedoe om een trekgewicht. Vergeet niet dat je hem ook eens weer moet verkopen, en de volgende koper kijkt daar ook naar.

Of, als je er niet perse zware karren mee hoeft te trekken, dit gebruiken om flink wat van de prijs te krijgen  :whistle:  ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...