Spring naar bijdragen

Gezakt Voor De Apk... En Nu?


Leo5
 Share

Recommended Posts

Jeepers,

Ik heb advies nodig.

Ik rij in een YJ uit '95, de 4 liter HO. Verlengde veershackles, 2 inch overmaatse wielen, verder niets aan gewijzigd. Ohja, ik heb de achterbank eruit gehaald wegens aanhoudende stank van een natte hond. Tellerstand rond de 128.000.

Vandaag in de APK afgekeurd: Draagbalken zijn achteraan erg slecht, waar de bladveren dragen, en ook de steunen van de achterste schokbrekers zijn slecht.

Daarnaast is links-achter het draagpunt van de carosserie verrot. Koets moet  omhoog om dat te repareren.

Aardige lasklus dus. Kan allemaal. Daarnaast zijn er wat  kleine niet-fatale dingetjes als een gebroken return-veertje in de richtingaanwijzer en net zo in een portiergreep, een voorruit-rubber (cowl-seal) wat aan vervanging toe is, en de lak is bepaald niet netjes meer; hij is zwart en heeft last van zonnebrand: de de heldere deklaag komt op een aantal plekken los. Ziet er wat schurftig uit. Ook de bladveren voor staan erg dicht bij horizontaal vlak.

Rijden, schakelen, remmen, dat gaat prima, motor en bak zijn okee, net als de aandrijflijn.

En wat is nu wijsheid... en daarover graag jullie mening: Is het slim om 'm zoals-ie nu is te koop te zetten voor de knutsel/tovenaars met ruimte, tijd en gouden handen, en wat zou dan een redelijke prijs zijn?  Of is het handiger de afkeurpunten (het laswerk) te laten opknappen en 'm dan in de verkoop te zetten?

Want dat het moment van afscheid gekomen is, dat denk ik wel, helaas helaas. Ik voorzie dat er in de toekomst steeds meer mankementen gaan verschijnen, en ik heb noch de plek, noch de tijd en vaardigheid voor zo'n stap-vvor-stap restauratie.

Ik ben benieuwd naar jullie meningen.

Leo

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als je er zelf niet mee verder wilt, zou ik er geen geld meer in steken.

Kans op verkoop wordt natuurlijk wel groter met een APK-waardige auto, maar ik denk niet dat je je investering er mee terug verdient.

Ik zou het eerst zo proberen, voor een - voor jou - acceptabele prijs. Lukt dat niet dan kun je 'm altijd nog laten aanpakken.

 

Denk er wel aan actie te ondernemen als je 'm niet laat herkeuren.

(heb je ruimte om 'm te stallen?)

 

Wat een redelijke prijs is ... geen idee. Wat de gek er voor geeft?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.
 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...