Spring naar bijdragen

Onderdelen Voor Onderhoud


Recommended Posts

Hallo,

 

Ik heb een 2003 Jeep Cherokee 2.8 CRD gestald bij mijn woning in Kaapverdie. Hij heeft ongeveer 1 1/2 jaar niet gereden, maar wordt af en toe gestart door mijn kameraad daar. Voordat ik de auto uitvoerde is die volledig nagekeken en heeft die een grote beurt gehad, daarna is er niet meer dan 500Km mee gereden. De bedoeling was dat mijn schoonvader er mee zou gaan rijden maar hij kreeg problemen met z'n ogen en dat is niet zo handig in de bergen.

 

 

1. Is het aan te raden om de olie te verversen als die lange tijd stil heeft gestaan? Waar moet ik nog meer aan denken?

 

2. Ik wil wat onderdelen voor onderhoud uit NL meenemen en dacht aan de volgende dingen. 

 

 

Oliefilters

Brandstof filters

Luchtfilters

Pakkingen ( Welke?)

Distributieriem

 

 

Is deze lijst compleet of ben ik nog wat vergeten?

 

 

 

Bedankt,

 

Jeroen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoeveel heeft hij gelopen?

Oliefilters en luchtfilters zijn maar een paar euro, maar als je de oliefilter vervangt zou ik zeker ook meteen de olie vervangen. Anders heeft het geen zin.

Brandstoffilter hoeft bij deze CRD's om de 50.000km, maar vervangen kan geen kwaad. Grote kans dat het nog nooit gedaan is. Is wel iets prijziger dan een oliefilter en iets meer werk. Ik had de hele behuizing eraf geschroefd, maakte het wat makkelijker. Als je de nieuwe hebt vast gezet, heb je boven een wit dingetje, als je daaraan draait kun je diesel pompen zodat hij de eerste keer makkelijk start. Eventueel zou je hem ook kunnen vullen met verstuiver-cleaner.

Misschien de remleidingen spoelen met verse remvloeistof? Automaatolie, tussenbak olie en olie van de diffs al eens vervangen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoeveel heeft hij gelopen?

Oliefilters en luchtfilters zijn maar een paar euro, maar als je de oliefilter vervangt zou ik zeker ook meteen de olie vervangen. Anders heeft het geen zin.

Brandstoffilter hoeft bij deze CRD's om de 50.000km, maar vervangen kan geen kwaad. Grote kans dat het nog nooit gedaan is. Is wel iets prijziger dan een oliefilter en iets meer werk. Ik had de hele behuizing eraf geschroefd, maakte het wat makkelijker. Als je de nieuwe hebt vast gezet, heb je boven een wit dingetje, als je daaraan draait kun je diesel pompen zodat hij de eerste keer makkelijk start. Eventueel zou je hem ook kunnen vullen met verstuiver-cleaner.

Misschien de remleidingen spoelen met verse remvloeistof? Automaatolie, tussenbak olie en olie van de diffs al eens vervangen?

Bedankt voor je reactie. Hij heeft 135.000 Km gelopen en brandstoffilter is vervangen bij 100.000 km beurt

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...