Spring naar bijdragen

Header in RVS ja of nee ?


Shark
 Share

Recommended Posts

Nu ik met de restauratie bezig ben van m'n CJ wordt ook het uitlaatsysteem vervangen, er zit nu al een header op i.p.v. het originele spruitstuk.

Deze is echter dusdanig versleten dat ie vervangen moet worden, nu heb ik al via Darkwolf een goede Hedman header bemachtigd dus da's opzich niet zo'n probleem.

Echter twijfel ik nog steeds of ik niet het hele zaakje zal vervangen door 'n compleet Borla systeem. Alleen hoor ik wel eens opmerkingen dat 'n RVS header eerder kan gaan scheuren?

Wat zouden jullie doen?

Naast de header wordt (als het budget 't toelaat) waarschijnlijk ook de Carb vervangen door 'n weber en de onsteking door 'n DUI.

Waaraan zouden jullie prioriteit geven?

Thanks, Shark

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hey sharkie!!!!

niet doen hoor dat rvs header gebeuren!!!!!

vanaf de header naar achter of opzij kun je alles prima van rvs gebruiken maar de header dat moet je niet doen...

de header die je van mij gekocht hebt zal het waarschijnlijk langer volhouden danzo'n rvs klereding....en dat zit hem niet alleen maar in scheuren...

rvs houd warmte meer vasr dan normaal staal waardoor je cillinder en alle daarbij horende componenten warmer worden dan normaal.

denk eens aan wat dit doet voor bv. je bougies,je verbrandingsproces en wat voor aanval zoiets veroorzaakt op je zuiger!!!

ik zeg er wel bij dat ik dit van andere mensen heb maar het lijkt me logisch...rvs houd warmte langer vast,dit is een feit,vraag het jeeped die zal het beamen en werkt er de hele dag mee.

de rest lijkt me dan een logisch vervolg....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

RVS houdt de warmte idd langer vast... Maar dat dat tot problemen in de motor kan leiden is voor mij een nieuwe ontwikkeling... De warmte die de header vasthoudt is nl de motor al uit...

Dat wil ook weer niet zeggen dat een RVS header nou helemaal geweldig is hoor. Ok.. doorroesten zal 'ie niet, maar een gewone header doet dat ook niet snel en is véél goedkoper... (vooral als je hem al hebt.. wink.gif )! Gewoon een goeie stalen erop en de rest van de uitlaat van RVS, da's mijn advies! De centen die je overhoud kun je dan investeren in de ontsteking en carburateur!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by 87wrangler@Aug 22 2005, 19:01

RVS houdt de warmte idd langer vast... Maar dat dat tot problemen in de motor kan leiden is voor mij een nieuwe ontwikkeling... De warmte die de header vasthoudt is nl de motor al uit...

Dat wil ook weer niet zeggen dat een RVS header nou helemaal geweldig is hoor. Ok.. doorroesten zal 'ie niet, maar een gewone header doet dat ook niet snel en is véél goedkoper... (vooral als je hem al hebt.. wink.gif )! Gewoon een goeie stalen erop en de rest van de uitlaat van RVS, da's mijn advies! De centen die je overhoud kun je dan investeren in de ontsteking en carburateur!

<div align="right">

wat mij verteld is is dat doordat de header de warmte vasthoud,de temp. uit de motor ook meer oploopt...dit klopt wel want je blok raakt nl. ook hitte kwijt via je uitlaat en niet alleen via de gassen...

anyways,of het nu klopt of niet,net wat je zegt kun je het geld beter anders investeren...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ben er al uit, wordt dus de gewone header die ik al heb.

Gisteren bij B&S geweest om wat onderdeeltjes voor de stuurkolom te halen ne daar ook maar gelijk een nieuwe headerpakking meegenomen.

Was nog nooit eerder bij B&S geweest, was behoorlijk onder de indruk van hun magazijn en werd er prima geholpen. Prijzen vielen mij alleszins mee.

Shark

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by Shark@Aug 23 2005, 18:29

Was nog nooit eerder bij B&S geweest, was behoorlijk onder de indruk van hun magazijn en werd er prima geholpen. Prijzen vielen mij alleszins mee.

Shark

<div align="right">

ik wist niet dat het uitverkoop was??? laugh.gif

maar zonder dollen,het is een fijn spulletje waar ze inderdaad echt hun best doen om je te helpen!!!

hoe is het eigenlijk verder met je karretje?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by darkwolf@Aug 24 2005, 13:26

hoe is het eigenlijk verder met je karretje?

<div align="right">

Hij ligt op 't moment helemaal uit elkaar, body is eraf en gaat naar 'n plaatwerker.

Komen nieuwe zijkanten in en de voorste vloerplaten worden vervangen.

Chassis e.d. wordt opgeknapt, daar is alleen de achterste dwarsbalk slecht van.

is 'n topic van bij projecten.

Alleen daar staan de laatste vorderingen nog niet bij.

Gaat allemaal wel goed komen, alleen nog veel dingen op 't verlanglijstje staan.

wat er in ieder geval vervangen wordt zijn alle stuurkogels, bushings van de bladveren, complete kabelboom.

Op 't moment ben ik bezig met de revisie van de stuurkolom, nieuwe lagers en knipperlichtenschakelaar erin.

Ben nog wel even bezig denk ik, hoop 'm over een jaar klaar te hebben.

Shark

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...