Spring naar bijdragen

V8-5.2 start slecht maar loopt na 15 seconde goed


Recommended Posts

Hallo!

Wederom weer eens een probleem met mijn Jeep Grand Cherokee V8-5.2 (1996). Als de auto een nachtje heeft gestaan dan start deze moeizaam en loopt een aantal seconden (10 tot 30 seconden) op niet alle cylinders. Daarna loopt de motor goed. Heeft de motor kort stilgestaan maar is toch afgekoeld (bijv. 3 uurtjes) dan start deze meteen goed. Nu hoorde ik dat het eventueel een lekkage kan zijn van de hydraulische klepstoters waardoor de oliedruk na een tijdje staan te laag wordt en de kleppen niet goed open gaan. Na even lopen bouwt deze genoeg druk op en gaat goed lopen.

Herkent iemand dit probleem? Hoe zou ik het kunnen checken of de klepstoters lek zijn (en welke (er zijn er 8??)). Alle informatie is welkom!

Groet,

John

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Klepstoters heb je er 16, bij een V8...

Maar zelf geloof ik daar niet in, de kleppen zouden kunnen tikken, maar starten zou hij gewoon moeten doen. Het kan wel zijn dat je benzinedruk wegvalt, terwijl er altijd een restdruk zou moeten zijn!

Probeer eens om de auto een keer of 10 op kontakt en weer uit te zetten. 10 sec aan, 15 sec uit....enz. De benzine pomp zal iedere keer even lopen en dus weer druk opbouwen.

Als de auto daarna direct start, weet je waar je het moet zoeken....

Succes

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...