Spring naar bijdragen

Stuurhuis "start Slecht"


Recommended Posts

Hey,

 

mijn (bekrachtigde) stuurhuis heeft kuren. Na het starten van de auto, moet ik eerst het stuur een paar keer heen en weer bewegen voor de stuurbekrachtiging pakt. Stuurpomp is recent vervangen, maar daarvoor had ie het ook. Is er nog hoop voor dat ding of moet ik toch echt naar een ander gaan zoeken? Het stuurhuis is van voor 1980.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

is de hij wel goed af gevult tot het peil: zit voldoende in.

zit er de goede atf olie in:  dexron II (uit mijn hoofd)

en kom je v riem wel goed mee: daar gaan we naar kijken

geen slang in de knel of lek: slangen zijn goed.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik denk dat jou stuurhuis goed vuil vanbinnen is. dus dat wordt doorspoelen met diesel. en het kan ook nog een hoop werk besparen. maar je moet wel ff met zijn 2en zijn. maar 3 man is eigenlijk nog beter. je koopt een kanneke van 5 ltr diesel. en een paar liter nieuwe automaten olie. haal de retourleiding van de pomp af. doe over de retoureiding een stuk tuinslang overheen. zodat de olie goed in de opvangbak valt. start de motor. een persoon vult continu diesel bij in de pomp. en de andere persoon draait het stuur heen en weer. de 3 persoon houdt de opvangbak in de gaten. als alle diesel er doorheen is gejast. gooi er daarna ongeveer 3 ltr automaten olie in. is de pomp daarna leeg. de retourleiding op de pomp weer aansluiten. en met een draaiende motor. en op en neer draaien met het stuur. en de pomp afvullen.

 

dit probleem heb ik ook gehad en zo verholpen. en diesel heeft een reinigingde en smerende werking

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 months later...

Ik denk ook dat het vuil is/was. Nu heb ik regelmatig dat het probleem opeens weg is bij het starten. En een andere keer is het weer terug. Het gaat toch binnenkort naar de garage om de boel te laten ombouwen van LPG naar benzine. Dan laat ik meteen er een filter tussen zetten. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...