Spring naar bijdragen

Brandstof Drukval


Recommended Posts

ik heb al enige tijd problemen met lange start tijden als ik een paar uur niet gereden heb.

ik had wat opzoek werk gedaan en het bleek dat da filter waar de drukregelaar en terugslagklep inzitten vervangen moesten worden.

dus dat heb ik dan gedaan, maar nu blijkt dat het probleem nog altijd niet verholpen is :s 

ik heb een drukmeter aan mijn feulrail gehangen en dit gefilmd de link staat hieronder 

resultaat spreekt voor zich, ik begrijp er niks van

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Yess, had ik ook erg veel last van, nu iets minder maar nog steeds.
 

Wat ik heb gedaan; eerst vervangen van de regulator/filter en dan zoeken naar een lekkage in de leiding zelf. Kwam uit bij de aansluiting op de regulator, daar zit een geel O-ringetje in die na verloop van tijd slijt. Als je dit ringetje, in precies die maat kunt vinden ben je een held want ze zijn nergens verkrijgbaar. Dus bij de dealer dat hele stuk leiding moeten bestellen waar dat ringetje al in zit; zo'n

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hey masis bedankt voor je reactie, maar moet ik dan buiten geen sporen van benzine vinden als dit o-ringetje van de leiding aan de filter lekt ?

Mijn tank heb ik er net onderuit gehad toen ik de filter vervangen had dus dat is opzich geen probleem om deze er nog eens even onderuit te halen.

Ik ga er morgen even naar kijken en ik zal iets laten weten als het probleem opgelost is of niet.

Groeten rien

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hey masis bedankt voor je reactie, maar moet ik dan buiten geen sporen van benzine vinden als dit o-ringetje van de leiding aan de filter lekt ?

Hangt er vanaf.. Als die maar een beetje druppelt, blijft dit vaak in de holle ruimte boven de tank hangen. Mooiste om dit uit te sluiten is om de tank iets te laten zakken op de brug, en dan te starten. Met een zaklampje kun je dan zien of er bij de aansluiting met de regulator benzine ontsnapt. Beetje benzine lekkage is al genoeg om de druk kwijt te raken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

oke,

 

vandaag heb ik de brandstof tank er nog eens van onderuit gehaald en de fuelpump unit er uit de tank gehaald om te inspecteren.

alle rubbers zagen er goed uit en de terugslag klep in de filter werkte ook goed.

daarna heb ik het eerste deeltje fuel line aan de filter gehangen en op het uiteinde daarvan de brandstof drukmeter geplaatst, met een batterij heb ik rechtstreeks spanning op de fuelpump gezet om zo druk op te bouwen en om dan te kunnen zien of ik intern of in het eerste deel brandstofleiding een lek had.

het resultaat was goed de drukmeter bleef ergens rond de 38psi hangen.

morgen ga ik de rest van de brandstofleiding tot aan de fuelrail afpersen op dezelfde manier om te zien of de lek daar ergens tussen zit maar ik denk dat ik met een lekkende injector te maken heb aangezien ik nergens aan de buitenkant benzinedruppels of dergelijke terug vindt.

post-4415-0-14280400-1395769098_thumb.jp

Link naar opmerking
Deel via andere websites

mijn grand is me voor de gek aan het houden denk ik want daarstraks heb ik het uiteinde van de brandstofleiding (bij de fuelrail) afgeperst en de druk zakte meteen dus ben ik 1 sectie terug gegaan (koppeling aan de tussenbak) om nog eens af te persen en hier viel de druk ook nog steeds weg dus ben ik nog 1 sectie terug gegaan, dit is het punt waar is vorige keer heb op afgeperst en waar de druk bleef hangen bij 38psi zoals op de foto. maar hier viel de druk nu ook weer weg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 months later...

nu dat mijn brandstof druk probleem is opgelost zal ik hier ook nog even melden zodat anderen er ook nog iets aan hebben, het probleem zat hem bij het rubbertje dat aan de uitgang van de pomp zelf in de fuel unit zat. dit was niet apart te verkrijgen want het was ook geen gewoon o-ringetje dus heb ik een volledig nieuwe fuel unit gekocht (290

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...