Spring naar bijdragen

Remolie Op Lak - Help!


Martin_N
 Share

Recommended Posts

Hallo allemaal,

 

Op mijn spatbord zijn een aantal blaasjes in de lak ontstaan. Begint helemaal te bollen en zacht te worden....ziet er niet goed uit. Ik kon eerst niet bedenken wat hiervan ineens de oorzaak kon zijn, tot iemand vroeg of ik misschien wat remolie had gelekt. En inderdaad.....tijdens het vervangen van de koppelingscilinder heb ik per ongeluk wat remolie gelekt. Maanden geleden, maar het begint nu pas zichtbaar op de lak in te werken. 

 

Iemand enig idee hoe ik kan voorkomen dat de lak verder wordt aangetast? Is de enige optie kaal schuren en opnieuw spuiten? Heeft dit uberhaupt zin of werkt de remolie dan vrolijk door in de volgende laklaag? 

 

Denk dat ik er uiteindelijk maar een paar van die beschermplaten op ga plakken, maar doe dit liever na ervoor gezorgd te hebben dat de boel eronder niet langzaam weg gaat rotten. 

 

Suggesties welkom!

 

Martin

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gezien je dit al enkele maanden geleden hebt gemorst is de resttant olie al weggewassen door de regen. De olie is nl wateroplosbaar omdat het geen echte olie is :-)

Ik denk de zachte lak verwijderen, afwassen en een beetje opschuren en stukje herspuiten in grondlaag. Dan je beschermplaten.

Het roesten gebeurt doordat de beschermende laklaag weg is en het blote metaal in contact komt met water.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gezien je dit al enkele maanden geleden hebt gemorst is de resttant olie al weggewassen door de regen. De olie is nl wateroplosbaar omdat het geen echte olie is :-)

Ik denk de zachte lak verwijderen, afwassen en een beetje opschuren en stukje herspuiten in grondlaag. Dan je beschermplaten.

Het roesten gebeurt doordat de beschermende laklaag weg is en het blote metaal in contact komt met water.

 

Thanks voor je reactie!

 

Ik wacht geduldig op het voorjaar en dan kunnen we dit eens gaan doen....

 

Hoewel, deze winter is tot dusver ook nog wel warm genoeg om op straat met een spuitbusje te kunnen werken ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...