Spring naar bijdragen

Oliepeil Controleren Tf999


kenzo
 Share

Recommended Posts

Hallo,

 

Ik heb de jeep (na 2 jaar stilstaan) weer eens gestart, loopt prima maar hij komt niet vooruit.

Het is een AMC258 met TF999 (en ik denk een Dana 300)

 

Om hem te verplaatsen heeft hij heel even gelopen, maar kwam niet ver vooruit (enkele meters). Daarna wilde hij niet meer voor- of achteruit bij meer toeren geven.

 

Nu wil ik graag als eerste het oliepijl van de versnellingsbak (automaat TF999) controleren, maar na enig opzoekwerk op internet ben ik er nog niet achter gekomen waar ik dit kan doen?

 

Iemand die dit weet?

 

Bedankt!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bedankt voor de foto!! Heb hem gevonden.

Heb voor de zekerheid even zonder draaiende motor gepeild om er zeker van te zijn dat hij niet zonder olie loopt.

 

Ik zie dat hij tot ver boven full nat is, maar redelijk doorzichtig rood van kleur. Is dit normaal? 


En kan ik probleemloos starten? (zonder iets te beschadigen, heb weinig verstand van automaten ;) )

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb de jeep (na 2 jaar stilstaan) weer eens gestart, loopt prima maar hij komt niet vooruit.

Het is een AMC258 met TF999 (en ik denk een Dana 300)

 

Heb je gecontroleerd of de tussenbak wel in de versnelling staat?

 

Nouw, het probleem is dat de tussenbak niet is aangesloten. De tussenbak is (door vorige eigenaar) gewoon geplaatst, aandrijfas naar voren verwijderd (omdat uitgaande yoke aan de verkeerde kant zit), en geen hendels aangesloten om te schakelen (volgens mij zelfs vast gezet??)

 

Hij stond voorheen in versnelling dus ga er van uit dat hij wel nog in versnelling staat

 

 

Inderdaad, dit is normaal!

 

Bedankt beide!  :thumbsup:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...