Spring naar bijdragen

Haperen,stotteren Rond 2500 A 3000 Toeren


dirk 1
 Share

Recommended Posts

een probleem met de yj 4.0l hI, benzine. bij het optrekken gaat de motor stotteren, haperen, bij gewoon rijden is het precies dat hij wat tijd nodig heeft om op snelheid toeren te komen. als hij begint te haperen zet ik het stopcontact uit aan,uit aan en dan rijd hij terug een stuk zonder problemen. kan het de brandstofpomp zijn of de hoogspanningsbobine, toerentalsensor ? codes zijn nog niet uitgelezen. ik heb alle vacu

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je hebt de Jeep een maand. Al onderhoud gedaan? 

 

Daar zou ik mee beginnen, bougies, kabels, rotor en verdelerkap. Filters en sapjes vervangen. Eerst zorgen dat de basis in orde is.......

Daarna foutcode's wissen, na storing uitlezen. Dan verder zoeken.

de factuur van onderhoud garage was erbij bij de aankoop, olie,filter,versnellingsbakolie,diff olie,bougies vervangen. de verdelerkap,rotor,kabels, bobine zijn nog niet vervangen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...
de factuur van onderhoud garage was erbij bij de aankoop, olie,filter,versnellingsbakolie,diff olie,bougies vervangen. de verdelerkap,rotor,kabels, bobine zijn nog niet vervangen.

hallo, heb zelf een uitleestoestel aangekocht, de foutcode is 43 ontstekingsfout in een of meer cilinders!. bougiekabels of een bougie die foutmelding geeft?

reacties welkom. dirk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...
code 43: Misfire. 

 

Kan dus van alles zijn in het ontstekings gedeelte. Bobine, kabels, rotor, verdelerkap, bougies.

vervangen; rotor, verdelerkap, bobine, nieuwe bougies, map sensor, benzinedruk 2 bar met het regelventiel afgekoppeld 2,8 bar gemeten aan het brandstofilter, rara ra wat kan het nog zijn. ik zoek verder. zaterdag terug eens uitlezen op foutcodes. is het mogelijk dat er een scheur in de uitlaatcollector is en de uitlaatsensor niet het juiste meetresultaat kan weergeven?

alle tips zijn welkom.

grt dirk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een nieuwe brandstofpomp levert 4,1 bar aan druk, misschien toch te weinig brandstofdruk?

vandaag de brandstofpomp gecontroleerd en ja hoor het probleem is opgelost! :D  de brandstofpomp leverde genoeg druk maar kon niet voldoende brandstof debiet leveren. in de pomp zelf waar de brandstof aangezogen wordt zit nog een extra filter ingebouwd, die filter zat bijna vol smurrie.  met remmen reiniger om het vuil zoveel mogelijk eruit te krijgen en dan de pomp een 5 tal minuten laten draaien in diesel. alvast bedankt voor de vorige reacties en meedenken!! :)

mvg dirk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

vandaag de brandstofpomp gecontroleerd en ja hoor het probleem is opgelost! :D  de brandstofpomp leverde genoeg druk maar kon niet voldoende brandstof debiet leveren. in de pomp zelf waar de brandstof aangezogen wordt zit nog een extra filter ingebouwd, die filter zat bijna vol smurrie.  met remmen reiniger om het vuil zoveel mogelijk eruit te krijgen en dan de pomp een 5 tal minuten laten draaien in diesel. alvast bedankt voor de vorige reacties en meedenken!! :)

mvg dirk

Het beroerde van de brandstofpomp is dat ie geen sensor heeft, dus je krijgt een hoop andere foutcodes omdat de computer aan alle kanten probeert bij te sturen, hierdoor zie je het echte euvel niet meteen. Daarnaast lijken de verschijnselen van te veel of van te weinig benzine erg veel op elkaar. Maar goed, fijn dat het is opgelost!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...