dirk 1 Geplaatst December 14, 2013 Rapporteren Share Geplaatst December 14, 2013 een probleem met de yj 4.0l hI, benzine. bij het optrekken gaat de motor stotteren, haperen, bij gewoon rijden is het precies dat hij wat tijd nodig heeft om op snelheid toeren te komen. als hij begint te haperen zet ik het stopcontact uit aan,uit aan en dan rijd hij terug een stuk zonder problemen. kan het de brandstofpomp zijn of de hoogspanningsbobine, toerentalsensor ? codes zijn nog niet uitgelezen. ik heb alle vacu Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ab Geplaatst December 14, 2013 Rapporteren Share Geplaatst December 14, 2013 Je hebt de Jeep een maand. Al onderhoud gedaan? Daar zou ik mee beginnen, bougies, kabels, rotor en verdelerkap. Filters en sapjes vervangen. Eerst zorgen dat de basis in orde is....... Daarna foutcode's wissen, na storing uitlezen. Dan verder zoeken. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
dirk 1 Geplaatst December 14, 2013 Auteur Rapporteren Share Geplaatst December 14, 2013 Je hebt de Jeep een maand. Al onderhoud gedaan? Daar zou ik mee beginnen, bougies, kabels, rotor en verdelerkap. Filters en sapjes vervangen. Eerst zorgen dat de basis in orde is....... Daarna foutcode's wissen, na storing uitlezen. Dan verder zoeken. de factuur van onderhoud garage was erbij bij de aankoop, olie,filter,versnellingsbakolie,diff olie,bougies vervangen. de verdelerkap,rotor,kabels, bobine zijn nog niet vervangen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
dirk 1 Geplaatst December 24, 2013 Auteur Rapporteren Share Geplaatst December 24, 2013 de factuur van onderhoud garage was erbij bij de aankoop, olie,filter,versnellingsbakolie,diff olie,bougies vervangen. de verdelerkap,rotor,kabels, bobine zijn nog niet vervangen. hallo, heb zelf een uitleestoestel aangekocht, de foutcode is 43 ontstekingsfout in een of meer cilinders!. bougiekabels of een bougie die foutmelding geeft? reacties welkom. dirk Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ab Geplaatst December 24, 2013 Rapporteren Share Geplaatst December 24, 2013 code 43: Misfire. Kan dus van alles zijn in het ontstekings gedeelte. Bobine, kabels, rotor, verdelerkap, bougies. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
dirk 1 Geplaatst January 9, 2014 Auteur Rapporteren Share Geplaatst January 9, 2014 code 43: Misfire. Kan dus van alles zijn in het ontstekings gedeelte. Bobine, kabels, rotor, verdelerkap, bougies. vervangen; rotor, verdelerkap, bobine, nieuwe bougies, map sensor, benzinedruk 2 bar met het regelventiel afgekoppeld 2,8 bar gemeten aan het brandstofilter, rara ra wat kan het nog zijn. ik zoek verder. zaterdag terug eens uitlezen op foutcodes. is het mogelijk dat er een scheur in de uitlaatcollector is en de uitlaatsensor niet het juiste meetresultaat kan weergeven? alle tips zijn welkom. grt dirk Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
emielelzerman Geplaatst January 10, 2014 Rapporteren Share Geplaatst January 10, 2014 Een nieuwe brandstofpomp levert 4,1 bar aan druk, misschien toch te weinig brandstofdruk? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
dirk 1 Geplaatst January 11, 2014 Auteur Rapporteren Share Geplaatst January 11, 2014 Een nieuwe brandstofpomp levert 4,1 bar aan druk, misschien toch te weinig brandstofdruk? vandaag de brandstofpomp gecontroleerd en ja hoor het probleem is opgelost! de brandstofpomp leverde genoeg druk maar kon niet voldoende brandstof debiet leveren. in de pomp zelf waar de brandstof aangezogen wordt zit nog een extra filter ingebouwd, die filter zat bijna vol smurrie. met remmen reiniger om het vuil zoveel mogelijk eruit te krijgen en dan de pomp een 5 tal minuten laten draaien in diesel. alvast bedankt voor de vorige reacties en meedenken!! mvg dirk Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
emielelzerman Geplaatst January 11, 2014 Rapporteren Share Geplaatst January 11, 2014 vandaag de brandstofpomp gecontroleerd en ja hoor het probleem is opgelost! de brandstofpomp leverde genoeg druk maar kon niet voldoende brandstof debiet leveren. in de pomp zelf waar de brandstof aangezogen wordt zit nog een extra filter ingebouwd, die filter zat bijna vol smurrie. met remmen reiniger om het vuil zoveel mogelijk eruit te krijgen en dan de pomp een 5 tal minuten laten draaien in diesel. alvast bedankt voor de vorige reacties en meedenken!! mvg dirk Het beroerde van de brandstofpomp is dat ie geen sensor heeft, dus je krijgt een hoop andere foutcodes omdat de computer aan alle kanten probeert bij te sturen, hierdoor zie je het echte euvel niet meteen. Daarnaast lijken de verschijnselen van te veel of van te weinig benzine erg veel op elkaar. Maar goed, fijn dat het is opgelost! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.