Spring naar bijdragen

Ik ga een wrangler kopen


Remcog
 Share

Recommended Posts

Hallo forum,

Ik wil eerst even kwijt dat ik blij ben dat er een forum is waar leeken (ik) op het gebied van Wranglers een vraag kunnen stellen.

Even in het kort. Ik ga mijn droom wagen kopen en dat is een Witte Wrangler laredo 2.5 uit 1991 met 105607 km. Ik werk in Duitsland en koop de wagen ook daar. De prijs van de wagen is 4500 euro. Roest vrij (echt helemaal) geen spachtel ect. De motor loopt goed, de versnellings bak voelt goed aan en de remmen ook.

Ik heb nog niet echt veel verstand van dit soort auto's (wel veel liefde) en heb een aantal vragen waar jullie experts mij vast mee willen helpen.

Wat zijn de meest voorkomende problemen met dit soort jeeps van deze leeftijd.

Waneer moet je distributie snaar vervangen (heeft ie er uberhaubt een)

Is het een slecht teken als de motor er niet helemaal spik en span uit ziet (ik denk aan zout aanslag want de winter is hier bar)

Wat verbruikt zo een auto gemiddelt aan benzine en olie

Dat waren mijn vragen wel zo een beetje wellicht als iemand met mij in gesprek komt dat ik meer vragen heb. PS hier is de link van de wagen,

http://www.autoscout24.de/home/index/detai...&id=pwwzvgm2z1j

Groetjes,

Remco

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom Remco!

Allereerst klink je behoorlijk enthousiast, da's alvast een goed begin! laugh.gif

105.000 km is een stand die geen probleem zou moeten zijn, en een disstributieriem zit er niet in!

Problemen moet je zoeken in roest. De vloer voor en naast de stoelen, balk onder de achterklep( waar de kentekenverlichting op zit) en de ronde hoeken van de body achter zijn bekende plaatsen waar de roestduivel aanvalt. Wat de motor betreft zie ik liever een wat vuilere, dan een keurig gepoetst exemplaar. Nu kun je tenminste nog zien of er ergens lekkage oid is!

Let verder op de aandrijfassen ( speling op de diverse kruiskoppelingen ed) en probeer uit of de 4x4 naar behoren werkt. ( doe dat alleen op zand, want op de verharde weg mag je NOOIT in 4x4 rijden!!)

Dan het verbruik: Olie zal íe best wel wat verbruiken, dat doen de meeste Jeeps. Een liter van dat spul op 1000 km is veel, echter nog binnen de fabrieksnorm.....

Benzine verbruik is natuurlijk erg afhankelijk van je rijstijl, maar reken op 1:7... Vreemd genoeg verbruikt een 4.0i amper meer brandstof...

De auto ziet er op de foto trouwens mooi uit!

Succes met je beslissing!!!

Oja.. ik heb je topic even naar het YJ forum verplaatst...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ziet er goed uit!!! smile.gif Zal aan het kleurtje liggen!

Maar okee... die 2.5, ik zou het zelf niet meer doen. Kijk na of het een single of een multi point injection is. Ik had een motor van 1993, dat bleek achteraf een slechte motor te zijn (vertelde Jeep Design in Belgie me) Dit was de eerste versie van de single point injectie.

Olie verbruik ik bij mij bijna niks. Benzine hangt inderdaad af van hoeveel gas je geeft. Als Jaimy rijdt, 1 op 6,5. Als ik rij verschilt het tussen de 1 op7 en 1 op 9.

Nogmaal een hele mooi Jeep!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by Eelco@Aug 12 2005, 00:18

Ziet er goed uit!!! smile.gif Zal aan het kleurtje liggen!

Maar okee... die 2.5, ik zou het zelf niet meer doen. Kijk na of het een single of een multi point injection is. Ik had een motor van 1993, dat bleek achteraf een slechte motor te zijn (vertelde Jeep Design in Belgie me) Dit was de eerste versie van de single point injectie.

Olie verbruik ik bij mij bijna niks. Benzine hangt inderdaad af van hoeveel gas je geeft. Als Jaimy rijdt, 1 op 6,5. Als ik rij verschilt het tussen de 1 op7 en 1 op 9.

Nogmaal een hele mooi Jeep!

<div align="right">

Hardstikke bedankt voor de reacties. Ik zal de wagen nogmaals goed onderzoekken en dan tot mijn beslissing komen. Mischien dat ik in de toekomst nog wat vragen heb (zeker) ik weet in ieder geval nu wat meer.

Bedankt !!!!!

Remco

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...