Spring naar bijdragen

Slecht Lopen Door Slecht Vacu


smelt
 Share

Recommended Posts

Vraag voor de experts: Mijn Nekaf loopt slecht. Hij smoort en loopt soms (steeds vaker) op 3 poten. Het maakt niet uit of de motor warm of koud is. Ook stationair loopt ie niet goed. Bij het afstellen loopt ie een tijd als een zonnetje en begint dan plotseling een paar tellen te stotteren en de ploffen.

Het brandstofsysteem is goed. Ik heb alle leidingen, verbindingen, filters en benzinekraan schoongemaakt en alles is open. De carburateur en de brandstofpomp heb ik gereviseerd en nagemeten met de REDex meter. De druk is goed en er komt voldoende benzine in de carburateur.

Contactpuntjes etc zijn goed en de bougies zijn schoon. De gewichtjes in de stroomverdeler en voorontsteking zijn goed en langzaam denk ik dat het vacu

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Toch ff een berichtje voor de lezers. Na heel lang zoeken heb ik het gevonden: Heel simpel: een rotte bougiekabel. Het gekke is dat ie bij doormeten goed is en er ook aan de buitenkant niets te zien is. Een verslag van mijn zoektocht met foto's van carburateurrevisie, brandstofpomprevisie etc staat op www.knutseljeep.blogspot.nl (voor de amateurs die ook aan het zoeken zijn)    

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...