rkorving Geplaatst July 28, 2013 Rapporteren Share Geplaatst July 28, 2013 Mijn 4.0 wj 1999 houdt ook wat in bij de lagere toeren en langzame snelheden, vaak bij 'koude' motor binnen de eerste kilometer. Beetje met gaspedaal spelen en een keer stevig optrekken helpt meestal wel en daarna doet ze het goed. Maar gister op de terugweg vanuit Assen naar Den haag begon ze een beetje te 'bokken/inhouden' rond de 110-120 km/u 2100 rpm , beetje gas erbij werd niet op gereageerd pas bij weer vol intrappen schakelde ze terug en pakte ze ook weer op. Ben maar met cruisesnelheid 100km/u terug gereden en dat ging verder prima. Het viel me op dat de oliedrukmeter, die de het laatste halfjaar bijna continue op 5 stond, tijdens het inhouden netjes op 3,5 stond en daarna weer op 5, dit zal waarschijnlijk helemaal los staan van elkaar, maar vond het opvallend. Ik heb tijdens het inhouden ook nog overgeschakeld op benzine, dat leek wel wat beter te gaan dan op LPG maar er was nog steeds sprake van wat inhouden. Het zijn kleine lichte schokken door de auto heen. Zou dit ook aan de sensoren kunnen liggen (lambda/ nokkenas/ krukas) of is dit meer iets van brandstof toevoer of softwareprobleempjes. Verder heeft mijn LPG installatie al twee jaar geen beurt gehad, maar ik weet ook niet of dat nodig is omdat uit te laten voeren. Woensdag gaat ze naar de garage voor APK en beurt, dus als jullie mij een richting zouden kunnen geven wat het is dan ben ik al blij en kan ik dat doorgeven. Oja, wat ze ook doet is (soms) inhouden met een schok bij overschakelen van 2e naar 3e versnelling en dan vooral bij twijfelend, beetje lafjes, gas geven. Als je vanaf het groene licht meteen het pedaal intrapt en lekker doortrekt dan treedt dit inhouden niet op. Zou dit te wijten zijn aan de zelfde oorzaak of is dit meer een automaat probleem. Afijn, alle input is welkom. Groeten... Roland Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
sickboy Geplaatst July 28, 2013 Rapporteren Share Geplaatst July 28, 2013 wat dacht je van de automaat ( kick down ) kabel afstellen bij de gas kabel Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
rkorving Geplaatst July 29, 2013 Auteur Rapporteren Share Geplaatst July 29, 2013 Hey Sickboy, Dit is zo simpel dat kan ik zelfs gaan doen. Of het de oorzaak is weet ik niet, maar het zou zo maar kunnen. Ik neem aan dat het bij mijn WJ hetzelfde werkt als bij de ZJ. Het zijn immers in de basis toch de zelfde motoren. Thanks. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
sickboy Geplaatst July 29, 2013 Rapporteren Share Geplaatst July 29, 2013 Ja het moet werk, ze zijn al 99% hetzelfde. Ik hope voor jouw dat het is so simpel is, wie weet. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
sickboy Geplaatst August 3, 2013 Rapporteren Share Geplaatst August 3, 2013 zo is het probleem opgelost ?? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
rkorving Geplaatst August 22, 2013 Auteur Rapporteren Share Geplaatst August 22, 2013 Hey Sickboy Helaas was de kabel goed afgesteld en na bezoek bij garage voor een beurt is het inhouden op de snelweg niet meer voorgekomen. Inhouden na koude start wil nog wel eens gebeuren maar is niet storend, duurt hooguit een paar seconde dat er geen vermogen geleverd wordt en dan pakt de motor meteen weer op. Zojuist 1800 km snelweg achter de rug ivm vakantie en ook daarbij geen problemen gehad. Het licht haperen bij schakelen van 2 naar 3, bijna altijd rond de 60km/h, komt nog wel eens voor. Het hoort natuurlijk niet, maar heel storend is het ook niet. Het lijkt wel op een sensorprobleempje (positie gaspedaal) of een softwareprobleempje zodat de computer niet goed weet of er nou geschakeld moet worden of niet. Mijn garagist is geen automaatspecialist, misschien moet ik eens naar een automaatspecialist voor dat probleem(pje). Voorlopig heb ik weer heerlijk van mijn auto genoten tijdens de vakantie dus we blijven lachen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
sickboy Geplaatst August 23, 2013 Rapporteren Share Geplaatst August 23, 2013 Het is goed om te horen dat jij kunt mee leven, zo als jij het zij een sensor probleem, het was maar te proberen toch. En dat al voor je vakantie, en toch geen probleem op verkantie. beter kan je het niet hebben. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
rkorving Geplaatst August 26, 2013 Auteur Rapporteren Share Geplaatst August 26, 2013 Hey Sickboy, Ik zie in je gegevens dat je wel heel erg dichtbij woont (Ypenburg). Zou je, als je wil, een keer kunnen rijden in mijn Jeep om het inhouden te voelen. Volgens mij heb je meer verstand van Jeeps dan ik heb, dus alle advies en zeker van iemand die het dan ook gevoeld heeft is welkom. Laat maar weten of je wilt en tijd hebt. Gr. Roland. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
rkorving Geplaatst September 8, 2013 Auteur Rapporteren Share Geplaatst September 8, 2013 Gisteren mijn gasklephuis en de stappenmotor schoongemaakt en het lijkt erop (niet te vroeg juichen) dat het inhouden, ca 200m na het starten over is, in ieder geval was het niet duidelijk merkbaar dus een heel stuk minder. De reden dat het niet duidelijk merkbaar is, komt doordat ik over meerdere drempels de wijk uit rij, dus veel optrekken en remmen, daardoor moeilijk te voelen of de motor inhoudt. Ik hoop dat de schoonmaak voldoende was. Volgende week de oliedruksensor vervangen omdat mijn meter continu op Max 5 bar staat, begint op een hobby te lijken Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
rkorving Geplaatst September 15, 2013 Auteur Rapporteren Share Geplaatst September 15, 2013 Helaas heeft het schoonmaken van de stappenmotor niet geholpen en het inhouden wordt nu ook steeds erger. Het gekke blijft dat het inhouden slechts van korte duur is, even geen vermogen, wat schokken (bonken) als je het gaspedaal wat te diep intrapt en vervolgens merk je (ook met een schok) dat alles weer werkt en heb je daarna ook geen problemen meer. Die schokken voel je dan echt door de aandrijving heen gaan maar voor mijn gevoel recht voor de pedalen natuurlijk bij de motor. Nu heb ik 2 verdachten, maar er zullen ongetwijfeld veel meer zijn. E Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ab Geplaatst September 16, 2013 Rapporteren Share Geplaatst September 16, 2013 CPS nog niet vervangen? TPS kun je nameten, deze moet een vloeiend verloop geven tussen +/- 1 Volt (stationair) en 5 Volt (wide open) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
rkorving Geplaatst September 17, 2013 Auteur Rapporteren Share Geplaatst September 17, 2013 Thnx Ab, CPS heb ik nog niet vervangen, dus dat moeten we dan ook maar doen, de TPS zal ik eerst doormeten voor ik een nieuwe haal. Moest even zoeken naar de topic, maar je hebt er gelukkig een aparte topic van gemaakt, beter zo, had ik meteen moeten doen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.