joost-braakhuis Geplaatst August 28, 2013 Rapporteren Share Geplaatst August 28, 2013 Beste mede jeep liefhebbers, Na weken warme dagen hebben gehad, en de 'mindere' dagen er aan komen, heb ik eindelijk mijn stoelen geheel gestript en opnieuw bekleed.Gisteren wilde ik het oude beestje (1956) na 1,5 jaar eindelijk weer eens starten en hem eens een goede beurt geven, maar hellaas Er komt wel brandstof in de cabarateur (is zweterig) kan het er aan liggen dat de brandstof "oud" is? normalite was het starten en gaan. Ik hoor de motor wel draaien. kan iemand me in de goede richting duwen!? alvast bedankt! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
smelt Geplaatst August 28, 2013 Rapporteren Share Geplaatst August 28, 2013 gaat die brandstof er aan de andere kant ook weer uit of is ie verstopt? hoe zijn je bougies? en de bougiekabels? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ab Geplaatst August 28, 2013 Rapporteren Share Geplaatst August 28, 2013 Al startpilot geprobeerd? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Nekafchiel Geplaatst August 28, 2013 Rapporteren Share Geplaatst August 28, 2013 Als de brandstofaanvoer inderdaad goed is en ook de startmotor ronddraait kun je dat als storingen uitsluiten. Dan ligt het wellicht aan de ontsteking. Hoe is de staat van je bougies? Heb je een vonk per bougie. Hoe zien de bougies er uit? Verdeelkap van de ontsteking? Rotor? Contactpuntjes.?Condensator? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Nekafchiel Geplaatst August 28, 2013 Rapporteren Share Geplaatst August 28, 2013 By the way, ken je deze website? http://www.crosswolf.nl/ Leuke website met veel info en bij de m38a1 downloads vind je alle documentatie in pdf, waaronder het onderwerp startstoringen opsporen in het boekje opleiding 2e ech monteur. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
scoob Geplaatst August 29, 2013 Rapporteren Share Geplaatst August 29, 2013 hoi snufje remmenreiniger in je carb als dat niet helpt is het zeker de onsteking scoob Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
hermancj5 Geplaatst August 29, 2013 Rapporteren Share Geplaatst August 29, 2013 ik gok: ontsteking. Verdeelkap erafhalen en de puntjes in de kap die naar de bougiekabels gaan schoonkrabben. Ook de tip van de rotor niet vergeten. wd40 erin, en starten maar (hoop ik) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
joost-braakhuis Geplaatst August 29, 2013 Auteur Rapporteren Share Geplaatst August 29, 2013 Heey!Alvast enorm bedankt voor de tips! ik ga er dit weekend aan beginnen, zal proberen wat foto;s te maken. groetjes Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
joost-braakhuis Geplaatst August 31, 2013 Auteur Rapporteren Share Geplaatst August 31, 2013 zow... die loopt weer, en het eerste rondje heb ik al gereden (5KM) nu flink poetsen, schuren, schilderen.Blijkbaar lag het aan de accu's ik vermoed dat de accu-lader's niet voldoen :SIk heb er een accu-help bijgezet, en toen was het starten en rijden, wat een heerlijk gevoel is dat! Ik heb alleen nog mijn twijfels bij het oliepijl van de versnellingsbak, hoe/waar kan ik die controleren?Ik mis een schroefje aan de onderzijde zag ik net :SIn iedergeval super alle hulp die ik hier heb ontvangen! groetjes Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Nekafchiel Geplaatst August 31, 2013 Rapporteren Share Geplaatst August 31, 2013 Olie bijvullen via de plug aan de zijkant van de tussenbak en de versnellingsbak tot oliepeil gelijk staat aan de vulopening. Welk schroefje mis je? Toch niet de opening bij het vliegwielhuis? Die hoort nl open te zijn en alleen bij doorwaden plaats je daar de vliegwielhuisstop in ( hoort wel bij de nekaf te zitten bij het gereedschap bv) Grtz Chiel Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
joost-braakhuis Geplaatst September 2, 2013 Auteur Rapporteren Share Geplaatst September 2, 2013 Olie bijvullen via de plug aan de zijkant van de tussenbak en de versnellingsbak tot oliepeil gelijk staat aan de vulopening. Welk schroefje mis je? Toch niet de opening bij het vliegwielhuis? Die hoort nl open te zijn en alleen bij doorwaden plaats je daar de vliegwielhuisstop in ( hoort wel bij de nekaf te zitten bij het gereedschap bv) Grtz Chiel Bedankt Nekafchiel, inderdaad, dat schroefje 'miste' ik gelukkig valt het nog wel mee dus Ik kan de plug van de versnellingsbak/tussenbak niet zo 1 2 3 vinden zitten ze aan de linkerkant of aan de rechterkant (gezien vanuit de rijrichting)? greetz Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Nekafchiel Geplaatst September 2, 2013 Rapporteren Share Geplaatst September 2, 2013 Joost Wellicht handig om deze link eens te raadplegen (leuke website van een nekafliefhebber) daar kun je de meeste documentatie, TH's (technische handleidingen) vinden en ook de amerikaanse TM's ( technical manuals) http://www.crosswolf.nl/m38a1_nekafdownloads.html In die documentatie kun je alles vinden! Of even snel googlen op SK 9-345 (smeerkaart) , =plaatje van alle smeerpunten, vetnippels en versnellingsbak en reductiebak, dan moet je er uit komen. Succes Chiel Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
joost-braakhuis Geplaatst September 9, 2013 Auteur Rapporteren Share Geplaatst September 9, 2013 heey Nekafchiel, Bedankt voor je reactie, ik heb inmidels de vulopening gevonden van de reductiebak, (blijkt dat er ook een tussenbak is 8I )Ik heb via de crosswolf site wat informatie opgedaan, en deze week komt er nieuwe olie in! ik ben benieuwd hoe hij dan rijd/klinkt gr. Joost Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.