Spring naar bijdragen

D


RuudM
 Share

Recommended Posts

Gisteren een dag later teruggekeerd uit Frankrijk dan verwacht. Na vier weken met XJ en caravan heerlijk door Normandie en Bretagne te hebben getoerd sloeg de pechduivel toch nog onverwacht toe op de terugweg zo'n 400 km van onze woonplaats Haarlem. Ik heb de XJ 8 jaar geleden gekocht met km stand 68.000 en nu is de stand 190.000 km. In deze tijd geen een probleem met motor electronica gehad. Wij staan stil bij een benzinepomp om te tanken maar de motor wilde niet meer aanslaan. Startmotor draait wel rond maar verder geen enkele reactie. Ook nog met reservesleutel geprobeerd in verband met ingebouwde startonderbreking maar geen reactie. Ondertussen hielden wij een benzinepomp bezet. Uiteindelijk na drie kwartier afgevoerd door d

post-1078-0-56108700-1375958977_thumb.jp

post-1078-0-84621100-1375958991_thumb.jp

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nee op benzine. Vier weken lang in Frankrijk bij Super U getankt 1.51 voor euro 98. Kom in Nederland bij Shell langs de snelweg even 1.89 aftikken voor Excellum 98. Even bijkomen. Normaal rijd ik op euro 95 alleen met caravan 98 en automaat vast in drie.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik tank ook bij rijden met de caravan altijd E95. Merk jij, behalve aan de kassa van de pomp, enig verschil? Als dat zo is, kan ik het eens overwegen nl. Net als jij rij ik wel vrijwel altijd in 3 overigens. Met caravan (1.400-1.500 kg) verbruik ik iets minder dan 20 liter, snelheid meestal tegen de 90 km/u.

 

Uitlezen kan zin hebben, maar in principe denk ik dan ook dat je zelf de foutcodes kunt opvragen. Misschien kom je aan de weet wat er aan de hand was.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...