Spring naar bijdragen

Tikkende Rem Ra.


Recommended Posts

Hallo allemaal,

 

Paar weken geleden stond ik met een vaste rem (la) in Duitsland, net onder Koblenz. Auto werd afgesleept naar een lokale Jeep dealer voor een diagnose. Diagnose was dat de rem vastzat, maar dat wist ik natuurlijk al. Reparatie zou op ongeveer 1.250 euro komen en daar heb ik toch maar even voor bedankt. Wel eerst ff 200 euro diagnose kosten aftikken :wacko: . Auto is netjes door de ANWB naar huis gebracht en ik kon mijn weg vervolgen met een gloednieuwe Hyundai X35. 

 

Thuis heb ik bij Jeep-parts een paar goede klauwen gekocht en die samen met een paar nieuwe blokken erop gezet.

Nu na een paar kilometer rijden en remmen begint het wiel RA te tikken, zodra je remt is het weg, en als de auto een tijdje heeft stilgestaan is het weer weg. Het begint dus na een paar keer remmen.

 

Ik heb de heleboel weer los gehad en alles nagekeken, maar kon niks vinden. Schijven zijn niet nieuw maar goed op dikte, dus dat vond ik eerst zonde om ze te vervangen. Nu bij de laatste rit, begint als je rond de 100 rijd alles te trillen, stuur en rempedaal.

 

Word er een beetje getikt van, iemand een idee, of zal ik eerst beginnen met de schijven te vervangen?

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hij tikt rechts achter en het was de schijf links achter die vast zat, en ik heb ze niet verwisseld met elkaar.

Een kromme schijf geeft die een tikkend geluid, ik zou zeggen dat het meer een schavend geluid moet zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hij tikt rechts achter en het was de schijf links achter die vast zat, en ik heb ze niet verwisseld met elkaar.

Een kromme schijf geeft die een tikkend geluid, ik zou zeggen dat het meer een schavend geluid moet zijn.

Ik geloof in oorzaak en gevolg, als de boel vastgezeten heeft en daarna is het tikken en trillen ontstaan, verdenk ik echt de schijf die loeiheet geworden is, het tikken zal niet de schijf zijn maar bijvoorbeeld een remblok tegen de cilinder aan.

Ik zou gewoon twee nieuwe schijven monteren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.
 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...