Spring naar bijdragen

Kloenken Van De Voortrein Jeep Wagoneer 1972


Recommended Posts

Beste forummers,

 

Ik heb een probleem met kloenk geluiden die hoofdwaarschijnlijk uit mijn bladveren aan de voorkant komen.

Ik bemerk als ik het stuur omgooi dat de bladen van de bladveer over elkaar heen schuiven en dat dat  het geluid geeft alsof je een kapotte stuurkogel hebt of zo.

 

De rubbers van de veren zien er nog goed uit alleen zag ik wel dat er tussen de bladen in geen plaatjes meer zitten maar weet dus niet of dat veel uitmaakt.

 

Wie weet dus wat kan doen zodat de bladen geen geluiden meer maken ?

 

Gr Mark

 

 

 

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Mark,

de stuurkogels zijn dit zeker niet, die zijn allemaal vervangen. Dat kloenken heb ik ook altijd gehad...

Gr. Hans

Ha Hans ,

een beetje verwarrend misschien maar het gaat nu ook om mijn andere wagoneer waar ik nu mee rijd.

 

Maar bij deze auto  zijn het  ook zeker niet de kogels /fusees want die heb ik zelf bij deze ook allemaal vernieuwd.

Het zit em echt in de bladveren , maar die gele wagoneer had het dus ook bij sturen vanuit stilstand en als je zachtjes rijd en instuurt ?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De veerstroppen ( u-beugels ) bedoel je ?

Ik heb daar naar gekeken en even geprobeerd vaster te draaien maar dat leek erg vast te zitten, wel kan je tussen de bladveren en de u bolts een schroevendraaier steken dus best veel ruimte ertussen ,ik weet niet of dat uitmaakt.

 

De ruimte tussen veer en U-bolts is niet van belang zolange de veer maar vast tegen de as getrokken wordt met de plaat. Dat de moeren van de U-bolts erg vast zitten kan overigens ook door roest en vuil komen...

Laat eens iemand kijken wat er gebeurd met de verbinding as/veer als je zachtjes rijdt en dan remt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De ruimte tussen veer en U-bolts is niet van belang zolange de veer maar vast tegen de as getrokken wordt met de plaat. Dat de moeren van de U-bolts erg vast zitten kan overigens ook door roest en vuil komen...

Laat eens iemand kijken wat er gebeurd met de verbinding as/veer als je zachtjes rijdt en dan remt.

Ok thanks ga ik doen, ik ga de draadeindes maar meteen even goed inspuiten met kruipolie zodat ik ze makkelijker vast kan zetten mocht dat nodig zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Er zitten bij mij geen plaatjes maar ik zie ook geen uitsparingen ervoor, ik heb ook het idee dat de bladveren (voor) niet origineel van een jeep wagoneer zijn dus dat zou misschien ook wat verklaren.

 

Ik maak binnenkort wel een foto ervan misschien weet iemand wat voor veren dit zijn .

 

Thanks Mark

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...