Spring naar bijdragen

Differentieel Olie


Recommended Posts

Goedemorguh mannen en een enkele vrouw,

 

Ik wil de olie van de diffs gaan vervangen (is alweer bijna 2 jaar geleden) en ben even vluchtig op het internet gedoken.

Bij Jan Hop kan ik de LS toevoeging van Mopar bestellen voor 10 euro, dus dat doet geen pijn, maar de originele Mopar olie kost meteen 37 euro per liter en dat is stevig geprijst voor een litertje.

Nu heb ik bij SmeerolieOnline de Petronas 74w140 gevonden voor 118 eur voor 6 liter, Nog geen 20euro per liter dus, lijkt mij al wat leuker on te kopen.

Linkje: http://www.smeerolieonline.nl/nl/index.php?artikel=index&category=Versnellingsbakolie &subcategory=versnellingsbakolie full synthetisch&detail=313#

 

Heeft iemand ervaring met deze olie en zit hier nu al LS toevoeging in of niet? en omdat ik niet opnieuw het wiel wil uitvinden (en ook lui ben) zijn suggesties ook welkom.

 

Groet

Roland 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kroon lijkt me ook een goede keuze, heb ondertussen al wat meer gezocht op het forum en ben ook weer wat wijzer.

Ik zag in een topic dat de Kroon ook lekker stevig geprijst is, moet nu nog ff zoeken hoeveel er in een diff gaat, was het niet 1,6 liter of zo?

Gaan we maar weer even opzoeken, en ik moet eigenlijk mijn boekhouding doen :unsure:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

-Alleen LS toevoeging al in de olie is niet aan te raden bij quadradrive.

 

Bedoel je hiermee dat het verstandig is om Mopar LS toevoeging te gebruiken in olie waarin het al zit? Dit heb ik namelijk niet gedaan in de diff van de KJ, de verkoper had nog met de fabrikant gebeld om het na te vragen en dit zou dubbelop zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

R-W leg eens uit wat het probleem zou zijn met de vloeistof van Kroon?


Ik rijd hier al wat jaren mee, en heb geen enkel probleem. Het mengen van LS van Mopar met bijv de Kroon heb ik nooit gedaan, maar wel hier ergens gelezen van iemand anders die daarna nogmaals zijn olie ververst heeft vanwege problemen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat ik begrepen heb is dat er 75w140 olie is met en zonder LS toevoeging. Als het er niet in zit doe je er een los flesje LS van Mopar bij en anders is het niet nodig. Ik begrijp ook dat veel van de Forumgebruikers de losse toevoeging prefereren boven een olie waar het al in zit. Maar volgens mij zijn er geen harde bewijzen of ervaringen dat dit beter zou zijn dan een olie met LS toevoeging. Als ik het mis heb (ben ook maar een leek) dan zien we de reacties wel komen :rolleyes:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Is dit niet gewoon een prima product. Wordt geadviseerd en gebruikt in de RAM1500 en nog betaalbaar ook, kost nog minder dan de helft. Daarnaast voor mij redelijk in de buurt, retourtje Schiedam is zo gedaan. Heeft iemand ervaring met die Lucas olie?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...