Spring naar bijdragen

Schijven + Remblokken Vervangen


Recommended Posts

Mijn WJ hobbelt nogal tijdens het remmen. Ik heb de remklauwen nagekeken en deze zijn van het merk Akebono dus ga ik ervan uit dat deze de juiste zijn. (Voor de recall waren deze van het merk Teves)

 

Ik vermoed dat er een schijf krom is, dus ga ik voor de schijven en blokken vervangen.

 

Ik heb op misterauto.nl gezien dat ik voor mijn WJ remblokken kan krijgen met waarschuwingscontact en zonder.

 

Is mijn WJ bj 99 uitgerust met zo'n waarschuwingcontact op de remblokken of niet?

 

Alvast bedankt!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Arjan, de WJ99 van mezelf heeft blokken met een contact.  Er hangt aan ieder voorwiel zo'n zwart kabeltje met een stekker eraan.

 

De stekker steek je dan in de stekker van de blokjes.

 

De kabel met de stekker eraan klikt in een beugeltje net boven het wiellager, je kunt dit zien zitten als je eens achter het wiel kijkt.

 

groeten

 

frans

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heb net op advies van Brabant4x4 voorschijven van Brembo laten plaatsen, daarbij heb ik rondom EBC Yellowstuff remblokken, het geheel remt (meer dan) prima maar was wel iets duurder dan

bewerkt door R-W
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nope, zijn gewoon normale schijven. Ben er nog niet over uit of ik geperforeerde of gegroefde schijven zie zitten, lees er iets teveel verschillende meningen over. Daarbij leert de ervaring dat betere blokken (bijv EBC of Ferodo) met standaardschijven voor normaal gebruik meer dan voldoende extra remvermogen geeft. Wil je echt meer, dan is een zgn bigbrakeset een betere optie, denk ik, maar daar komt weer heel wat meer bij kijken dan even andere schijven en blokken plaatsen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...