Spring naar bijdragen

Pinionlager Kj Bouwjaar 2004


blommers
 Share

Recommended Posts

6000 km geleden is bij mijn jeep het pinionlager vervangen, nu begon het weer te ronken achter en zei de monteur dat het waarschijnlijk een wiellager was

en afspraak gemaakt om te repareren,

maar ondertussen zag ik weer olie lekken aan het eind bij de achteras waar pinionlager zit,

dus kreeg ik het vermoeden dat het weer stuk was.

inmiddels staat de auto in de garage en krijg de mededeling dat het inderdaad stuk is en dat er bij een tandwiel drie tanden wegesmolten zijn

hij zei dat dat waarschijnlijk metaalmoeheid was. vroeg me of ik een extreme stuatie gehad heb, een wiel wat aan het spinnen geweest was of zo, dus niet was allleen op de weg geweest

het pinionlager wil hij onder garantie vervangen, maar die andere tandwiel zou voor mijn rekening komen.

Is defecte tandwiel een gevolg van onjuiste reparatie of zou?

heeft ondertussen ook de wiellagers vervangen en een paar rubbers bij de achteras.

Wie kan mij adviseren?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

6000 km geleden is bij mijn jeep het pinionlager vervangen, nu begon het weer te ronken achter en zei de monteur dat het waarschijnlijk een wiellager was

en afspraak gemaakt om te repareren,

maar ondertussen zag ik weer olie lekken aan het eind bij de achteras waar pinionlager zit,

dus kreeg ik het vermoeden dat het weer stuk was.

inmiddels staat de auto in de garage en krijg de mededeling dat het inderdaad stuk is en dat er bij een tandwiel drie tanden wegesmolten zijn

hij zei dat dat waarschijnlijk metaalmoeheid was. vroeg me of ik een extreme stuatie gehad heb, een wiel wat aan het spinnen geweest was of zo, dus niet was allleen op de weg geweest

het pinionlager wil hij onder garantie vervangen, maar die andere tandwiel zou voor mijn rekening komen.

Is defecte tandwiel een gevolg van onjuiste reparatie of zou?

heeft ondertussen ook de wiellagers vervangen en een paar rubbers bij de achteras.

Wie kan mij adviseren?

 

Tanden die wegsmelten?? door metaalmoeheid???

Weet je zeker dat het een monteur was?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

misschien ook wel gebroken, maar kan dat een gevolg zijn van verkeerd gemonteerd pinion?

 

 

Als na 6000 km het pinionlager versleten is, is het ofwel niet met de juiste voorspanning gemonteerd, ofwel heeft ie te weinig of geen smering gehad.

Wanneer het lager verslijt komt er meer speling op de pinion/ring wat op een gegeven moment kan leiden tot schade aan ring en/of pinion in de vorm van extreme slijtage en/of afgebroken tanden.

Antwoord op je vraag is dus: ja

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...