Spring naar bijdragen

start niet


Recommended Posts

Na wat reactie over dat het ook aan alarm kan liggen ff dit berichtje

GC is er 1 keer mee gestopt onder het rijden ,was wel na wat langere rit echter.

Feit is als lampje check engine na enige tijd wel aan en uit gaat de motor gelijk aanslaat, als het nog niet gebrand heeft draait motor wel rond maar slaat niet aan .

Duurt steeds langer voor lampje aangaat, al meer dan een uur nu. Maar ook als de motor gelopen heeft en dan uitzet en bijna gelijk weer contact aanzet brand checkengine lampje wel gelijk aan en uit en motor start gelijk en loopt gewoon goed..

Een moeilijk uit te leggen probleem en komt waarschijnlijk ook weinig tot nooit voor denk ik.

Toch blij met reacties van Beest enzo die ook meedenken en vandaar dit topicje (hoop dat ie dit bedoelt).

Misschien is er wellicht iemand in de omgeving die eens wat door kan meten ofzo,

heb al verschillende dingen geprobeerd maar zal misschien met tweepersonen beter te controleren zijn ,zeker als dat iemand is met meer verstand (ervaring) van zaken in deze lijkt me , alvast bedankt voor jullie medewerking biggrin.gifrolleyes.gif

Heb intussen verschillende mensen op dit forum gewezen en zijn wel uit hun probleem gekomen en die zijn daar ook zeer blij mee.. wink.gifwink.gif .

Hopelijk nu ik zelf nog laugh.giflaugh.giflaugh.gif

Mvg >John grand (momenteel eigenlijk John ford wagon sad.gifdry.giflaugh.gif )

Link naar opmerking
Deel via andere websites

John,

Is het check engine lampje het enige lampje wat met vertraging gaat branden of zijn er meer dashboard lampjes met hetzelfde gedrag.

Ik heb met mijn KJ een probleem met het alarm gehad waarbij wel alle dashboard lampjes direct bij omdraaien startsleutel gingen branden maar soms bij doordraaien van de sleutel de auto niet wilde starten (helemaal niets gebeurde)

Er bleek een contact van het alarm defect te zijn de techneut verklaarde echter dat normaalgesproken bij dergelijk defect de controlelampjes in het dashboard geen van allen gaan branden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het kan ook aan een slechte accu liggen, ik heb het ook meegemaakt.

Na een lange rit, wil hij ineens niet meer starten, (ik dacht aan de startmotor, wat het dus niet was) moest de anwb bij komen, hij meette de accu door, waaruit bleek dat hij niet helemaal meer goed was (het metertje op mijn dashboard gaf aan dat hij nog goed was. Tot het me een tweede keer gebeurde, dat ik na een week stil kwam te staan, hierop heb ik er gelijk een nieuwe accu in laten zetten en tot op heden nooit meer stil gestaan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by John-ZJ@Jul 20 2005, 20:11

Het kan ook aan een slechte accu liggen, ik heb het ook meegemaakt.

Na een lange rit, wil hij ineens niet meer starten, (ik dacht aan de startmotor, wat het dus niet was) moest de anwb bij komen, hij meette de accu door, waaruit bleek dat hij niet helemaal meer goed was (het metertje op mijn dashboard gaf aan dat hij nog goed was. Tot het me een tweede keer gebeurde, dat ik na een week stil kwam te staan, hierop heb ik er gelijk een nieuwe accu in laten zetten en tot op heden nooit meer stil gestaan.

<div align="right">

Hi ZJOHNNY .mooie naam naam trouwens wink.gif , bij mij heeft anwb ook veel doorgemeten enzou toen niet aan accu ,computer etc. liggen (was het maar zo simpel laugh.gif ).

Ook zij wezen op het alarm cq startonderbreker , wel stopte mijn GC er uit onder het rijden mee uit dry.gif .

Vraag is of dat bij jouw ook zo was ?? blink.gifblink.gif

Ga nog eens alle stekkers en pinnen en contacten nakijken , is ook volgens andere forumers een reeele mogelijkheid

M.vr.gr.

John

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by Beest@Jul 20 2005, 23:43

uhuh en dan pas naar alarm kijken.......

geen idee trouwens of je dat alarm er zomaar tussenuit kan knippen

<div align="right">

Hoi Beest , Heb daar zelf ook wat gemengde mening van , daarom nog niet gedaan, kan ik ook niet veel fout doen in ieder geval wink.gif .

Blijft ff een zoekplaatje cool.gifhuh.gif , maar we zien wel .

Maak zo in ieder gaval niks kapot,, rolleyes.gifrolleyes.gif

Greetz John Ford laugh.giflaugh.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hoi,

Ik had hetzelfde probleem, maar na wat zoekwerk was het simpelweg de bougiekabels je zag er niks aan. Ik merkte dat er geen ontsteking was. de kabels vervangen en opgelost. lopen als een tierelier.

Kijk maar eens of er ontsteking is misschien heb je wel hetzelfde probleem.

gr mcm

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heb nog wat mogelijkheden geprobeerd ,o.a de zekeringen allen nagekeken alsook de relais , heb ze ook ingespoten met contactspray.

Ook alle voorhanden liggende stekkers zover ik ze wist te zitten nagezien en schoongemaakt en ook ingespoten etc.

Controle lampje check engine brand nog niet, start ook niet.

Denk nu toch aan alarm er tussen uit te halen.

Wil deze in de orginele draden losmaken waar ze aan vast zitten ,en dan weer aan elkaar vastmaken zodat ze weer in orginele staat zijn zeg maar.

Mijn vraag is of dat gewoon zo kan ??

Als daar storing zou zitten kan het ook opgelost zijn , heb ook raad gehad in die richting maar wil graag wel een `` second opinion`` Soo too speak. rolleyes.gif

Mijn Engels is beter dan mijn kennis van electro (of niet sad.gif ) en JEEPS laugh.gif

Misschien wat andere raad naar deze kant is welkom, iemand met echte hulp nog liever maar is moeilijk probleem , hebben er allen wel beetje schrik van als het om electro gaat , unsure.gifunsure.gif .

Maar ja , als ut makkelijk was konden we het allemaal zelf wel en zou dit forum misschien nooit bestaan hebben weet je . smile.gifbiggrin.gifwink.giftongue.gif

Met vr. Greetz John ph34r.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Remove the black plastic BCM cover next to the OBD II plug. In the plug facing downward you will find a purple wire with a yellow stripe (also found in a red plug in the passenger kick). You can check this wire buy finding a working door switch and unlocking with a key.... This will cause a ground to be applied to this wire. You can wire a switch to ground this wire and it will disarm the factory alarm. You can also go to the dealer and have them program it off.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...