Spring naar bijdragen

nieuwe wiellager maakt lawaai


patrick
 Share

Recommended Posts

Jeepers,

Onlangs is er een nieuwe wiellager (rechtsvoor) opgezet, die begon na een paar weken een gek geluid te maken bij het scherp sturen in lage snelheden zoals bij parkeren. Het geluid is een aantal metaalachtige tikken vanuit de lager, die alleen optreden als je in een bocht manoevreert bv achter/vooruit bij inparkeren. Het komt niet uit de remmen, ophanging of differentieel.

De garage heeft m vervangen voor een andere, maar na 1000 kilometer begint het geluid weer... en dat zonder off-road of zware belasting.

Ook het kruisstuk in de as is vervangen voor een nieuwe.

Kent iemand dit probleem?

gr

Patrick

Link naar opmerking
Deel via andere websites

heb je de lager er wel goed opgezet, Als de lager er links opzit kan hij te veel wrijving onder vinden en komt er een kracht op die niet rond gaat maar er haaks op komt te staan. Ervaring met mijn hurby, knakte opeens, mijn rechter voorwiel door de as, as dus door gescheurd. laugh.giflaugh.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by Hurby@Jul 20 2005, 22:55

heb je de lager er wel goed opgezet, Als de lager er links opzit kan hij te veel wrijving onder vinden en komt er een kracht op die niet rond gaat maar er haaks op komt te staan. ol:

<div align="right">

De lagers zijn er opgezet door een garage die alleen aan Jeep werkt, en hij heeft er uren aan besteed om iets te vinden. Het probleem is hij nog nooit eerder tegengekomen. Differentieel is nagekeken, wielen verwisseld, alles strakker/losser gedraaid... niets.

Overigens kan die lager er volgens mij bijna niet verkeerd opgezet worden, het geen geen konische pasvorm en heeft geen 'this side up'. Toch?

Inmiddels heb ik (weer) een nieuw lager gekregen waar ik vanaf vandaag mee ga rijden.

Ik hou jullie op de hoogte.

gr

Patrick

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 5 weeks later...
Originally posted by patrick@Jul 22 2005, 16:00

...

Inmiddels heb ik (weer) een nieuw lager gekregen waar ik vanaf vandaag mee ga rijden.

Ik hou jullie op de hoogte.

gr

Patrick

<div align="right">

Ja ! deze lager is dus goed, het geluid blijft weg nu.

... dus dit is een sterke aanwijzing dat van dit soort onderdelen ook wel eens ondeugdelijke exemplaren (of series) voorkomen.

gr

Patrick

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.
 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...