Spring naar bijdragen

Ratelen/ Rammelen Bij Gas Los


Partagas
 Share

Recommended Posts

Beste mensen,

Als ik bij bijv. 50 km. het gas los laat en ik laat de auto een beetje "uitdrijven" hoor ik een rammelend of ratelend geluid. Niet echt hard maar het is er wel. Als ik dan ga remmen wordt het geluid erger. Bij stationair en gewoon rijden hoor ik niks. Het lijkt er wel op dat het met een koude motor erger is.

Heeft iemand een idee wat dit zou kunnen zijn?

Alvast bedankt voor de suggesties...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

We hebben de auto inmiddels op een brug gehad en met een bok de wielen vrij gezet. Automaat en handel voor aandrijving in de "N" stand, wielen zijn alle vier netjes rond te draaien. De wiellagers zijn OK en de remmen rammelen niet. Het ziet er ook allemaal erg netjes uit, geen versleten rubbers, geen natte plekken, niks te zien.

Spanrollen heb ik (nog) niet nagekeken maar bij het belasten van de motor hoor je niks raars, juist bij gas loslaten en het ergst als je vervolgens gaat remmen.

Als de auto een kwartiertje of wat gereden heeft en ik heb 4 of 5 keer moeten remmen (en optrekken) dan hoor ik het grommelen meestal niet meer. Donderdag gaat een monteur met mij mee rijden als de auto koud is. Wellicht dat hij het geluid weet te traceren...

bewerkt door Partagas
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...
  • 1 month later...

Update:

Inmiddels zijn beide hydromounts vervangen en alweer een week gereden. Het grommelen is een heel stuk minder en bij gas loslaten hoor je het nu niet meer. Wel nog steeds bij het remmen.

Na een klein uurtje rijden hoor je echter helemaal niks meer.

Vrijloop poelie van de dynamo is ook OK.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 years later...

Beste mensen,

Als ik bij bijv. 50 km. het gas los laat en ik laat de auto een beetje "uitdrijven" hoor ik een rammelend of ratelend geluid. Niet echt hard maar het is er wel. Als ik dan ga remmen wordt het geluid erger. Bij stationair en gewoon rijden hoor ik niks. Het lijkt er wel op dat het met een koude motor erger is.

Heeft iemand een idee wat dit zou kunnen zijn?

Alvast bedankt voor de suggesties...

Heb ik ook, het zou je magneetkoppeling kunnen wezen op je aircocompressor. Recht voor je als je de motorkap open doet. Ik heb hetzelfde en ben er achter. Nieuwe poelie laten plaatsen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...