Spring naar bijdragen

Brandstoffilter Jeep Grand Cherokee 2,7Crd (2004)


Recommended Posts

Hallo, wie kan mij vertellen om de hoeveel km een brandstoffilter van een Jeep Grand Cherokee 2,7crd van 2004 ( mercedes motor) vervangen moet worden.

Ik heb pas in Tiel een onderhoudsbeurt gehad.

Ik heb nu met mijn filter 31.000 km gereden. In mijn service boek staat om de 20.000 km. Maar de garage in Tiel zegt dat het filter wel 60.000 mee kan.

Ik heb zo mijn twijfels hier over.

Wie weet het

Alvast bedankt

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo,

Ik heb een paar weken terug een 2007 grand 3.0 CRD (ook mercedes) gekocht met 93000km's.

Volgens het boekje moet de filter om de 40.000km's vervangen worden.

Deze Jeep was volgens de dealer perfect onderhouden, maar de originele filter zit er NU nog steeds op! (te zien aan de datum van de filter)

20.000km's vind ik wel snel, maar 93.000 echt wel te veel...

Het voornaamste van een dieselfilter is dat je het water er af laat, bv telkens voor de winterperiode.

Groeten,

Geert

(klein detail, de stealer heeft bij onderhoud op 91.000km's wel de brandstoffilter aangerekend aan de vorige eigenaar, maar zeker niet vervangen)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik vervang hem gewoon iedere 20000, zoveel kosten ze ook weer niet.

Hier de hele set: http://www.ebay.nl/itm/Inspektionspaket-Set-Service-Package-Jeep-Grand-Cherokee-2-7-CRD-02-04-/370636736833?pt=DE_Autoteile&hash=item564babc941

Staat inderdaad in het boekje iedere 20000 bij een kleine/grote buurt, ik vermoed zelf dat dit inderdaad niet echt nodig zou zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik vervang hem gewoon iedere 20000, zoveel kosten ze ook weer niet.

Hier de hele set: http://www.ebay.nl/i...=item564babc941

Staat inderdaad in het boekje iedere 20000 bij een kleine/grote buurt, ik vermoed zelf dat dit inderdaad niet echt nodig zou zijn.

Bedankt voor alle informatie.

Ik ben weer gerust

Groetjes webuser64

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...