Jeepsterella Geplaatst October 4, 2012 Rapporteren Share Geplaatst October 4, 2012 Hallo, Ik heb een TJ uit 2000 en deze begint wat roest te vertonen aan de onderkant. Is tectyleren een goede oplossing? Zijn er goede adressen in regio Utrecht? Thanks! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
JeePee Geplaatst October 4, 2012 Rapporteren Share Geplaatst October 4, 2012 Hallo, Ik heb een TJ uit 2000 en deze begint wat roest te vertonen aan de onderkant. Is tectyleren een goede oplossing? Zijn er goede adressen in regio Utrecht? Thanks! Tectyleren is een goede oplossing om roesten te voorkomen maar daarvoor ben je nu te laat. Eerst de roest verwijderen, metaal behandelen, en pas wanneer alles er weer als nieuw uitziet tectyleren.... Een goed adres voor materialen en advies is Rustbuster in Veenendaal. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
PepijnS Geplaatst October 4, 2012 Rapporteren Share Geplaatst October 4, 2012 NIET TECTYLEREN Zo dat is eruit lol, Een goede roestbehandeling, met roestomvormers/behandeling op advies van inderdaad bv Rustbusters doen. Dit houd veelal in slechte plekken kaalmaken en de roestplekken behandelen met een van de vele middelen die er tegenwoordig zijn. Het beste wat je daarna kunt doen is een 2 componenten epoxyprimer of andere goede industriele kwaliteit grondlaag erop gevolgd door een, bijvoorbeeld Hardhat, deklaag. Een of twee keer per jaar even onder de Jeep kruipen, alles goed schoonmaken en nauwkeurig controleren op blaasjes/plekjes die op roest kunnen wijzen. Zie je iets, meteen op dezelfde manier bewerken, schoonmaken, blank staal behandelen, gronden en deklaag erop. Probleem met tectyleren is dat de tectyllaag uiteindelijk na een paar jaar keihard wordt. In het begin valt het wel mee ook als het flink vriest blijft de laag elastisch. Maar uiteindelijk wordt ie hard en gaat eerst onzichtbaar scheuren. En omdat de laag zo lekker dik is zie je vocht wat zich toch tussen staal en tectyl heeft weten te nestelen, en vervolgens mooie dikke roestplekken veroorzaakt, niet tot het te laat is. Ik heb de fout met m'n 1969-er Alfaatje gemaakt deze te laten tectyleren. Nu ben ik bezig de hele tectyllaag te verwijderen en het is dramatisch wat er op sommige plekken onderuit komt waarvan je dacht dat die door de tectyl goed beschermd waren. Ik moet me nog inlezen op de zwakke plekken van de Jeep en eventuele holle ruimte punten die je kunt aanpakken. Zijn die er?? Holle ruimtes kun je dan best behandelen met Vlakkenvet (Zelfde spul als Mike Sanders gebruikt, oude frituurpan gebruiken en smeren en volgieten maar) een "lichte" tectyl, RX, Owatrol of Fertan-achtig product en zorgen dat de afvoergaten goed open zijn en niet dicht(getectyleerd) zijn. Hier zijn uiteraard vele meningen over en de vraag is hoe graag jezelf een paar uurtjes per jaar onder je auto wil duiken om grondig te controleren en plekjes meteen bij te werken. In ieder geval ben ik van Tectyleren genezen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Martin_N Geplaatst October 5, 2012 Rapporteren Share Geplaatst October 5, 2012 (bewerkt) Ik ben voor mijn eigen Jeep met dezelfde vraag bezig geweest en heb uiteindelijk keuze gemaakt voor RX (RX5/RX7/RX10). Zie inderdaad de site van rustbuster/carpotech (linkje hieronder) http://www.caprotech.nl/RX5.php http://www.caprotech.nl/RX7.php "]http://www.caprotech.nl/RX10.php Omdat ik geen garage tot mijn beschikking heb wacht ik tot volgend (voor)jaar. Dan ga ik mijn chassis goed (heel goed) schoonmaken en met RX behandelen. Groeten, Martin October 5, 2012 bewerkt door Martin_N Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.