Spring naar bijdragen

Binnenkant Tj (Bodem) Lakken - Tips Voor Verf?


Martin_N
 Share

Recommended Posts

Hallo allemaal,

Ik wil de binnenkant van mijn TJ opnieuw in de verf zetten. Heeft de nodige krassen en op sommige plekken gewoon versleten / praktisch geen lak meer, en de voetbak aan de bijrijderskant heeft wat lichte/oppervlakkige roest.

Heeft iemand tips wat voor verf ik zou kunnen gebruiken? Heb al 1 serieuze kanshebber: 2 componenten lak ('double coat') van de ijssel coatings (hier op forum gezien) maar kijk nog even rond naar alternatieven.

Moet uiteraard goed hard/krasbestendig zijn en goed tegen vocht kunnen want er komt nog wel eens wat water aan de binnenkant terecht.

Zou mooi zijn om een lak te hebben die bij lage temperaturen nog verwerkt kan worden: ik wilde al voor de 'double coat' lak van de ijssel coatings gaan maar het begint daar net te koud voor te worden buiten (minimale verwerkingstemperatuur = 15c). Als dit toch de beste optie blijkt te zijn dan wacht ik overigens wel gewoon tot het voorjaar....

Benieuwd naar jullie tips.

Groeten,

Martin

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb ook een tip gekregen voor Herculiner. Ik lees veel reacties op internet dat dit spul ongeveer bombestendig is. Ook erg makkelijk aan te brengen / te verwerken (en kan bij lage temperaturen, dus kan nu nog!). Maar het is wel EUR 170 voor een blik (1 gallon i.e. 3,78 liter - volgens Herculiner website genoeg om een truck bed 2x mee in te smeren).

Hippoliner zie ik voor EUR 90 te koop, goed voor 4,6 m2.

Nogal een prijsverschil tussen deze twee. Is Herculiner echt zoveel beter? Ik lees wel veel negatieve reacties op de Hippo Liner op internet, maar jullie lijken er toch erg tevreden mee te zijn :)

Iemand ervaring met beiden?

Groeten,

Martin

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Voor de gebruikers van Hippoliner: met hoeveel lagen hebben jullie gewerkt? Ik schat dat 1 verpakking (a EUR 90) niet genoeg is voor 2 lagen.

Herculiner is als het goed is wel genoeg voor 2 lagen (en wordt ook aangeraden om in 2 lagen aan te brengen). Het is dan wel 2x zo duur, maar als ik 2 verpakkingen Hippoliner nodig heb om hetzelfde te bereiken dan maakt het qua prijs in ieder geval weinig verschil meer.

Nog even een extra vraagje: hoe zijn jullie omgegaan met bouten etc. die wellicht nog een keer los moeten kunnen (als je het allemaal onder een laag liner smeert wordt het misschien moeilijk om nog iets los te schroeven) en met de afwateringspluggen (als je op de plek waar die zit liner smeert sluit de plug misschien niet meer goed af?).

Groeten,

Martin

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...