Spring naar bijdragen

Ritregistratie


Blaauwbroek
 Share

Recommended Posts

Ik cross al een tijdje met mijn Jeep door Nederland. Vaak ook door onverharde paden. Maar ik wil graag kijken hoe veel kilometer ik nou afleg (met een kaartje). Ik heb een Smartphone en gebruik google maps. Nu ben ik gevraagd door een onderneming die jeeptochtjes (vriend van mij) doet of ik dit kan bijhouden. Deze gereden kilometers krijg ik dan terug van hem. Op de smartphone heb je applicaties zoals RitMeter/Mileage etc. die zakelijk en prive rijden bijhouden. Kennen jullie soms een goede applicatie of hebben jullie een andere oplossing?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kijk eens even op InstaMapper.com. Deze gebruik ik al een aantal jaar en bevalt prima. Je start een app op je telefoon en deze houdt bij waar je bent geweest en stuurt deze data door naar InstaMapper. Op Instamapper.com kun je deze data dan bekijke, downloaden of exporteren voor gebruik in Google Earth, Garmin en nog meer navigatie-programma's. Je kunt hier precies zijn hoeveel kilometer je gereden hebt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Of gewoon een Garmin navigatie los kopen, deze kan de rit bij houden (stippellijn op kaart), voor Garmin kun je ook stafkaarten kopen voor NL, Frankrijk, Duitsland en nog veel meer.

Het enige nadeel aan de stafkaarten van Garmin is dat ze geen onderscheid maken tussen een onverhard voetpad en autopad. Dus als je alleen op de kaart rijdt kan het dus zijn dat je bij een voetpad uitkomt en er niet met de Jeep door kunt.

Tevens kun je met Garmin de routes exporteren naar je computer (via mapsource) en je kunt de routes daarmee bewerken, tevens kun je in mapsource op de computer een route uitstippelen en op de Garmin kan zetten om zo die route te rijden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...