Spring naar bijdragen

LO inschakelen???


Recommended Posts

Hi,

nieuw hier,

heb een 96 GC, helaas geen handboek.

mijn vraag,

Hoe schakel je naar LO, zonder tanden knarsen, staat de bak in P of N?

als ik LO schakel, en probeer te rijden schiet de tussenbak uit de LO positie. met veel knarsende tanden.

helluuuup, ik moet het terein in, om de opel 4x4 van mn broer voor aap te zetten.

M.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik doe het met mijn WJ altijd zo:

- Auto zachtjes laten rollen

- Automaat in Neutraal

- schakelen naar low

- Automaat weer in drive, of in vaste versnelling (1 of 2)

Ik heb met deze methode eigenlijk nog nooit problemen gehad, stilstaand overschakelen lukt bij mij overigens in zijn geheel niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Even mijn instuctie boekje gelezen en er staat niet een procedure in voor P of N.

citaat uit mijn drivers manual...

"Inschakelen van deze stand kan gebeuren bij een snelheid van 3 tot 5 km/h.

Schakel de selectiehendel van de tussenbak in één beweging via neutraal in de stand 4. Het controlelampje "LO" op de 4WD display gaat pas branden als de tussenbak daadwerkelijk de ingeschakelde stand heeft aangenomen. Tijdens het schakelen van de tussenbak kan het lampje even knipperen."

Gaat het lampje in jouw geval wel branden.?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo staat het idd in de handleiding...

De methode van Beest is echter wat minder belastend voor het mechaniek. Vooral het weer uitschakelen kan, zonder eerst naar "N" te schakelen, best lastig zijn!

Daarnaast moet je de bak zo door z'n vrijstand heen "rammen", terwijl het in "N" allemaal rustiger kan en de synchromesch in de tussenbak gewoon kan doen waar 'ie voor gemaakt is: De tandwielen rustig op toeren brengen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hi,

mn broer 4x4d op een budget , en dan zit je al snel bij opel of suzuki!!!! sorry voor het schelden biggrin.gif , hij heeft naar een jeep gekeken maar schrok effe van de kosten.

ik 4x4 liever in stijl met de GC laugh.gif

we hebben wel gelachen, heb hem 1x los moeten trekken.

ik moet zeggen dat met zn 2en toeren wel geinig is.....na de regen van de laatste dagen(helaas gisteren zonnig), was er genoeg modder om lekker te klooien

mzzl

M.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...