Spring naar bijdragen

Tussenas Homokineet Defect


XJ85
 Share

Recommended Posts

Bij mijn Cherokee XJ 2.1 td uit 1985 met tussenbak NP207 en vooras Dana-30 is de homokineet in de tussenas voor versleten en maakt een hard tikkend geluid. Deze homokineet is blijkbaar vrij zeldzaam, meestal zit er een dubbele cardan in de tussenas. Kent iemand deze constructie en weet iemand misschien een manier om dit te maken, een leverancier waar ik onderdelen kan krijgen of een goed adres voor 2e hands onderdelen? Ik heb al flink gezocht op internet en automaterialenzaken maar tot nog toe tevergeefs. Bijgevoegd een plaatje uit het werkplaatshandboek, ik zoek deel nr 1. of een alternatief daarvoor. Alvast mijn dank voor jullie hulp!

post-9744-0-08306700-1346700168_thumb.jp

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ondertussen heb ik begrepen dat deze homokineet niet meer (nieuw) leverbaar is. Sowieso staat mijn tussenbak niet geweldig aangeschreven. Al met al denk ik er over om een adere tussenbak (NP231) te plaatsen. Heb er een op marktplaats gevonden en zo goed als gekocht. Alleen dan moet ik nog steeds een aandrijfas voor hebben maar dan een veel voorkomende met dubbele cardan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ondertussen heb ik begrepen dat deze homokineet niet meer (nieuw) leverbaar is. Sowieso staat mijn tussenbak niet geweldig aangeschreven. Al met al denk ik er over om een adere tussenbak (NP231) te plaatsen. Heb er een op marktplaats gevonden en zo goed als gekocht. Alleen dan moet ik nog steeds een aandrijfas voor hebben maar dan een veel voorkomende met dubbele cardan.

Heb ik nog wel liggen.

Doe maar PBtje als je intresse hebt.

:bye1: Roland.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...