Spring naar bijdragen

Help, Mijn Moter Wordt Te Heet


HankR
 Share

Recommended Posts

help,mijn motor wordt binnen 15 minuten veels te heet en water kookt; al vervangen zijn; radiator, waterpomp en thermostaat en nog steeds krijg ik volgens de garage geen doorstroming van het water en moet volgens de garagist het blok verstopt zitten???

kan dit of heeft iemand ervaring met dit probleem en wat zou ik kunnen doen? de jeep heeft overigens wel 4 jaar stil gestaan en heeft afgelopen maand weer gereden waarbij temp te warm werd maar als ik dan stopte of rustig reed liep temp weer terug naar middenstand.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

help,mijn motor wordt binnen 15 minuten veels te heet en water kookt; al vervangen zijn; radiator, waterpomp en thermostaat en nog steeds krijg ik volgens de garage geen doorstroming van het water en moet volgens de garagist het blok verstopt zitten???

kan dit of heeft iemand ervaring met dit probleem en wat zou ik kunnen doen? de jeep heeft overigens wel 4 jaar stil gestaan en heeft afgelopen maand weer gereden waarbij temp te warm werd maar als ik dan stopte of rustig reed liep temp weer terug naar middenstand.

Alles demonteren en controleren op juiste werking en doorstroming.

Oja, je waterpomp draait wel de goede kant op? Anders krijg je ook zulke klachten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Alles demonteren en controleren op juiste werking en doorstroming.

Oja, je waterpomp draait wel de goede kant op? Anders krijg je ook zulke klachten.

Hi Ab, doorstroming is juist het probleem volgens de garage. bovenste slangen worden heet, onderste niet en volgens de garage is er geen doorstroming van het water en zit het in het blok. hij wil nu alles los halen en met druk kijken wat er gebeurd.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lijkt me sterk dat het hele blok verstopt zit........

Meest voorkomende zaken zijn, een thermostaat die niet opent, verstopte radiator, kapotte pomp. Bij de 4.0 zijn nog twee draairichtingen van de pomp mogelijk, het komt wel eens voor dat deze verwisseld raken met montage van een nieuwe. Of dat de "belt routing"niet meer origineel is, waardoor de pomp ook verkeerd om draait. Als deze verkeerd om draait, pompt hij niet andersom, maar hij pompt helemaal niet.

Als je garage alles los gaat halen en controleren komen ze er vanzelf achter.......

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lijkt me sterk dat het hele blok verstopt zit........

Meest voorkomende zaken zijn, een thermostaat die niet opent, verstopte radiator, kapotte pomp. Bij de 4.0 zijn nog twee draairichtingen van de pomp mogelijk, het komt wel eens voor dat deze verwisseld raken met montage van een nieuwe. Of dat de "belt routing"niet meer origineel is, waardoor de pomp ook verkeerd om draait. Als deze verkeerd om draait, pompt hij niet andersom, maar hij pompt helemaal niet.

Als je garage alles los gaat halen en controleren komen ze er vanzelf achter.......

dank voor je snelle reactie, ik heb een 2.5 YJ uit 1989, kan daar ook iets met de draairichting zijn, de waterpomp was met een R en ik heb V snaar

het niet pompen lijkt mij nl iets wat zou kunnen want de garage geeft door dat ze geen stroming zien van water

Link naar opmerking
Deel via andere websites

dank voor je snelle reactie, ik heb een 2.5 YJ uit 1989, kan daar ook iets met de draairichting zijn, de waterpomp was met een R en ik heb V snaar

het niet pompen lijkt mij nl iets wat zou kunnen want de garage geeft door dat ze geen stroming zien van water

Waterpomp lijkt te kloppen -klik-

Belt routing zul je even moeten opzoeken. Hier een link naar de Chiton YJ manual -klik-

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je hebt de verkeerde waterpomp R= reverse is voor multiriem en je gaf aan dat je v-snaar hebt.

Logisch dat je dan geen stroming hebt.

Nico

Hi Nico, de nieuwe waterpomp QCP3490 is van QH maar daar staat geen R op, maar volgens de garage draait ie wel dezelfde kant op?

als ik zoek op internet op QCP3490 komt ie ook gewoon naar voren dat deze geschikt is en staat niets over multiriem?

weet jij anders welke pomp wel de juiste is, of hoe ik kan zien dat het een juiste is?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als de oude met een R was, en de nieuwe niet, draait de nieuwe verkeerd om (bij dezelfde belt routing)

Hi Ab, ik word er bijna gek van welke nu de juiste waterpomp is, volgens de garage draait ie hetzelfde maar staat er geen R in bij de nieuwe, hoe kan ik dat zien? is het simpel draaien en kijken welke kant die opgaat of is het anders?

als je kijkt op internet naar de QCP3490, dan staat er dat ie voor deze jeep is

ik kan er anders nog wel een bestellen, maar hoe weet ik dan of dat en goede is

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hebben ze de twee pompen vergeleken?

R = reverse rotation zoals Nico als zei. Tegen de klok in dus! (van voor af gezien)

Andere pomp (zonder markering) is dus de draairichting met de klok mee.

800cede2.gif

Hi Ab, wederom dank

de nieuwe pomp halen ze er morgen weer af en zetten de oude er weer op, Nico liet al weten dat de R niet zou kunnen omdat ik V snaar heb, echter met de nieuwe pomp ( zonder R, maar volgens garage wel dezelfde draairichting) is er ook geen stroming, blijft dus raar verhaal, maar we zetten door en zullen het vinden, misschien nog maar een andere pomp bestellen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hebben ze de twee pompen vergeleken?

R = reverse rotation zoals Nico als zei. Tegen de klok in dus! (van voor af gezien)

Andere pomp (zonder markering) is dus de draairichting met de klok mee.

800cede2.gif

Hi Ab,

heb je ook een voorbeeld van een waterpomp zonder R, heo die dan draait, dan geef ik die morgen af aan de garage en kan die verschil zien

met name hoe de schoepen dan staan

alvast reuze bedankt, we gaan het probleem verhelpen:-)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Pomphuis is hetzelfde, alleen het schoepenwieltje is anders. Draairichting is tegenovergesteld als boven.

yes, opgelost door andere pomp voor V snaar te gebruiken, mag op slot

bedankt voor de reacties, heb er veel van opgestoken!

heb nu wel nog een waterpomp voor een multiriem over:-)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.
 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...