Spring naar bijdragen

Ook Maar Ff Zeggen Wie Ik Ben


hans36
 Share

Recommended Posts

Hallo allemaal,

Zal me even voorstellen, ik ben Hans ben 45 jaar en kom uit de buurt van Arnhem. Ik heb nog geen jeep maar ben rustig op zoek naar een mooie WJ van rond 2001. Mijn vorige auto was een Nissan X-Trail, leuke wagen betrouwbaar maar niet je van het. Ik was op zoek naar iets wat de mannen van de jongens onderscheid, en kwam uit bij een Jeep. Heb in het verleden bij de landmacht (KVVer) bij een transporteenheid 4 jaar de beschikking gehad over een Nekaf, dus kan een klein beetje meepraten over het jeep gevoel :)

Ik heb me hier de laatste weken goed ingelezen en een mooi lijstje gemaakt waar op te letten, ondertussen ook al een heleboel geleerd.

Vorige week ben ik bij een WJ wezen kijken, bouwjaar 2000, goed onderhouden boekjes aanwezig. Nou dat was de eerste teleurstelling, interieur zag eruit of er een stel dolle honden in hadden geleefd, en de boekjes bestonden uit een duitse gebruikshandleiding, en een folder van Brink trekhaken. Vandaag de tweede wezen bekijken, een Overland 2002, dealer onderhouden boekjes aanwezig wagen in zeer goede staat. Nou de banden waren kaal, de tussenbak lekt, blenddoors waren kapot, uitlaatspruitstuk lekte, op de grote weg trok hij sterk naar rechts, en bij het rondjes draaien kwam er een zacht gegrom uit het achterdif. Dus die heb ik ook maar laten staan, wel met een beetje pijn in mn hart, want zo'n Overland is toch wel erg mooi. :wub:

Dus we gaan maar lekker verder met de jacht en uiteindelijk zal ik er

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vandaag weer wezen kijken bij een Overland van 2002 bij Dema auto's in 's-Gravendeel, eerst maar gebeld voordat ik 3 uur heen en terug moet rijden voor niks.

Dit stond letterlijk in de advertentie, zeer mooie en technisch goed onderhouden automobiel. Bel 078-6733007 voor een afspraak! Uiteraard is deze auto voorzien van een volledige onderhoudshistorie.

Verkoper klonk aardig aan de telefoon vertelde wat over de auto, zat een roestplekje op de wielkast achter, banden waren 80% achter en 60% voor.

De auto had 200.000 gelopen, eerst maar boekje inzien, bijgehouden tot 150.000, mmmm noem je dat volledig? Banden achter 60 eerder 50%, banden voor scheef afgesleten misschien 20% profiel. Bekleding bestuurdersstoel gescheurd, het suede was aardig versleten, Overland badges op de deur waren eraf gehaald, zo te zien met een schroevendraaier, dat laat mooie plekken achter. Onder de wagen zag het er aardig uit. De deksel van de diffs zagen eruit of ze er jaren niet vanaf waren geweest. Onder de motorkap dan maar, dikke massakabel van het blok naar de accu hing er los bij, accu was leeg. Toen kwam het mooiste in de radiateur en in het expansievat dreef olie op het water. Dat was natuurlijk voor mij de druppel, proefrit heb ik maar niet meer gedaan. Verkoper was aardig verbaasd en snapte het niet, door de telefoon schudde hij de percentages zo uit de mouw en nu zei hij dat hij dat niet had gezegd. Ik heb hem nog vriendelijk bedankt dat ik een autoritje van 250 km voor niks had gemaakt. Daarop kon hij alleen zijn schouders ophalen.

Was weer een "goed" bestede ochtend, nu weer rustig verder met de zoektocht.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

interieur zag eruit of er een stel dolle honden in hadden geleefd, en de boekjes bestonden uit een duitse gebruikshandleiding

Waarschijnlijk een stel Duitse herders.... :dry:

Nu, Hans, ik zie dat je een wakkere kerel bent die niet zomaar meteen emotioneel de eerste WJ koopt die hij tegenkomt. In ieder geval welkom, en veel succes met je zoektocht.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...